Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Scilla skrev:Tänkte bara berätta, apropå män och sjal, att jag var fördomsfull nog att köpa en Ergo till sambon i present då jag tog för givet att han hellre skulle använda den än långsjalen. Där hade jag dock helt fel - visst tycker han selen är lite enklare att få på sig, men om han får lite knythjälp :wink: bär han mycket hellre med sjalen. Vi får nog akta oss så att vi inte projicerar våra egna fördomar på våra män - de kanske inte hade haft en tanke på att det skulle vara "omanligt" att använda bärsjal innan vi så snällt tänkte att han nog hellre vill ha en sele eller möjligen en ringsjal :roll:
Så är inte fallet hos oss. Jag köpte den första sjalen (en moby) med tanken att båda skulle använda dem, hade faktiskt inte en tanke på att han skulle vägra. Men det gjorde han... :roll:
Användarens profilbild
Av Malin
Hej!
Jag köpte en 5,2 meter lång Stork Ulli för att den skulle passa min man också och han använde den flitigt, men när jag kom hem med en 4,5 meter Rebozo så övergav han Ulli. Nu bär han helst i vår Hoppediz Kairo 4,6 meter.
Så, summa kardemumma - karlar bär gärna i sjal, men min man, som är ungefär lika lång och tung som din, vill hellre ha en kortare sjal. Han tycker bara det är jobbigt med massa tyg!
4,6 räcker gott och väl!
Dessutom, varje gång säger han "vi behöver inte fler sjalar", men sedan är det han som använder de nya mest...

P.S. På tal om karlar: vi verkar ha lyckats i att fostra vår lilla treåring till feminist. Idag sa han "vi är inte karlar. Vi är vanliga människor."
Användarens profilbild
Av Helena
Nova skrev:Dubbelt kryss eller dubbelt X
Från det att bebisen kan hålla huvudet.
Fördelen med denna knytning är att du kan plocka i och ur barnet flera gånger utan att behöva knyta om.
Nackdelen är att den ej är lika stadig och avlastar inte lika bra som omslutet kryss.
Här går det inte åt lika mycket tyg. 4 meter borde räcka.
http://www.stjarnbarn.se/dubbelkryss.htm
Jag tror att man behöver nästan lika mycket tyg till dubbelX som till x-omslut. Dubbel-x är ju nästan samma knytning som x-omslut, fast liksom bakvänt.
Användarens profilbild
Av Tinalqua
Malin skrev:P.S. På tal om karlar: vi verkar ha lyckats i att fostra vår lilla treåring till feminist. Idag sa han "vi är inte karlar. Vi är vanliga människor."
Hehe så sött sagt du har uppfostrat honom bra :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
Helena skrev:Jag tror att man behöver nästan lika mycket tyg till dubbelX som till x-omslut. Dubbel-x är ju nästan samma knytning som x-omslut, fast liksom bakvänt.
Fast eftersom man inte stoppar barnet innanför smokingbältet där bak (hur skulle det se ut? :roll: ) så går det åt lite mindre tyg. Iaf om man har ett stort barn.
Användarens profilbild
Av Kardemumma
Vi köpte en easycare blå 4.7 m. När vi provade räckte den bra till att knyta en omslutet kryss knytning för min man, jag som ni sagt tidigare kunde knyta ett extra varv fram på magen, men det är helt okej för mig. Nu har jag precis tvättat den och vi ska ha premiär imorgon bitti när vi åker till Gotland med endast den ny inköpta sjalen som åkdon för Joar!
Användarens profilbild
Av Cayenne
Här bär maken i sjal. Vi är båda korta, men han är rundare än mig och nästan 10cm längre. Hemma hos oss använder vi två Didymos en Jakob på 3,70 och en Wellen Sliver på 4,20. Maken använder wellen silver men vill ha en som är lite längre, så han ska få en Didymos Laura på 4,70.

Det är ju mycket en smksak hur lång sjal man vill ha. Min Hoppis på 4,7 (som egentligen är ycket längre) är på tok för lång för mig.
Användarens profilbild
Av Nova
Kardemumma skrev:Vi köpte en easycare blå 4.7 m. När vi provade räckte den bra till att knyta en omslutet kryss knytning för min man, jag som ni sagt tidigare kunde knyta ett extra varv fram på magen, men det är helt okej för mig. Nu har jag precis tvättat den och vi ska ha premiär imorgon bitti när vi åker till Gotland med endast den ny inköpta sjalen som åkdon för Joar!

Grattis till den nya sjalen! :D
Hoppas ni kommer att trivas med den båda två.

Köpte ni en enfärgad blå eller vilken blev det?
Du får lägga ut bilder framöver så vi får se hur det blev!
Nyfiken! :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Grattis till fin sjal!
Kanske en bild ifrån Gotland? På en rauk? :D
Användarens profilbild
Av Kardemumma
Tack för gratulationerna!!
Det blev en enfärgad blå själ, den har väldigt fin lyster, vävd med grön tråd tror jag bestämt fast det inte syns( det gröna). Vi trivdes väldigt bra med sjalen på Gotland, den bär upp jätte bra, det var verkligen dags att bära Joar i en vävd sjal, känns mycket bättre.
Sjallängden.. ja törs jag säga efter att ha fått så många tips och råd att kanske skulle vi ändå ha valt en 5,2 m, det är ju inte så skönt för Karel att ha knuten bak i ryggen när man sitter..han kunde knyta fram när vi provade men sedan krymte den ju som den skulle men men..vi får se.
Skön är den och vacker är den, och . Bilder lägger jag ut nästa vecka så att ni får beskåda.
Av luxia
Kardemumma skrev:Tack för gratulationerna!!
Det blev en enfärgad blå själ, den har väldigt fin lyster, vävd med grön tråd tror jag bestämt fast det inte syns( det gröna). Vi trivdes väldigt bra med sjalen på Gotland, den bär upp jätte bra, det var verkligen dags att bära Joar i en vävd sjal, känns mycket bättre.
Sjallängden.. ja törs jag säga efter att ha fått så många tips och råd att kanske skulle vi ändå ha valt en 5,2 m, det är ju inte så skönt för Karel att ha knuten bak i ryggen när man sitter..han kunde knyta fram när vi provade men sedan krymte den ju som den skulle men men..vi får se.
Skön är den och vacker är den, och . Bilder lägger jag ut nästa vecka så att ni får beskåda.
Förskjut lite, så att knuten hamnar i sidan istället för på ryggen! Det gör susen!
Användarens profilbild
Av diddeldi
Kardemumma skrev:Tack för gratulationerna!!
man kan få knuten i sidan om man börjar en liten bit från mitten. testa det! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?