Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Ställer nu frågan till alla experter här på sjalbarn! :heart:

Har en trikåslen till min 7 veckors tjej, att det blev den var väl mest för att vi fick testa den på bb och den funkade bra direkt. Jag stortrivs med sjalandet men funderar på att köpa en till svalare nu till sommaren. Men vet inte vilken :hmm:

Det ska alltså vara en som passar bra till en bäbis som kommer att vara 2-5månader och gärna passa längre givetvis. Helst vara så sval som möjligt, jag upplever trikåslenen som väldigt lååååång eftersom jag är ganska smal. Vilket gör den ännu varmare eftersom jag måste dra den flera extra varv. Allrså sval och inte så lång och passa en mindre tjej... vad rekomenderar ni?? Var lite inne på mei tai för de ser nätta och smidiga ut. Det behöver alltså inte vara en långsjal utan alla tips är värdefulla. Vad har ni när det börjar bli väldigt varmt??

Tacksam för alla svar
Av eamane
Ja vill du ha en trikåsjal till så är den bästa enligt mej Wrapsody Bali Stretch, den är tunn och stadigare än de flesta så man kan ha den längre.
En MT skulle oxå kunna funka, dock kan inte jag så mkt om dem :)
Annars har du tunna vävda sjalar nu till sommaren, tex Wrapsody Bali Breeze och Hoppediz supertunna. :)
Användarens profilbild
Av Scharlott
En tunn vävd bärsjal, t.ex. Calin Bleu gauzesjal eller Hoppediz supertunna, eller en mei tai, är alla svala alternativ som är perfekta till sommaren och smidiga att använda året om 8) Vilket som är bäst är mycket en smakfråga. Har du kanske möjlighet att prova lite olika, så kan du sedan välja den typ av bärsjal som är bäst just för dig och ditt barn :wink:

PS. Kan väl nämna att jag kan anses som partisk i och med att jag säljer bärsjalar/bärselar. Men jag säljer i och för sig samtliga svala varianter, så väl mei tei som tunna vävda bärsjalar etc. DS.
Av Löv
Scharlott skrev:En tunn vävd bärsjal, t.ex. Calin Bleu gauzesjal eller Hoppediz supertunna, [/size]
En gås, tänkte jag precis skriva! Tycker den är betydligt mer förlåtande och lättknuten än hoppen som har lite lakanskänsla över sig. Gåsen är oerhört tunn och smidig, väldigt mysig. Jag har precis köpt en gås till min bebis som väger dryga 11 kg och det fungerar fortfarande bra, det är alltså en sjal du kan ha länge. Lycka till med valet!
Användarens profilbild
Av katha
Jag håller med de andra som talat. Kan tillägga att jag är stor förespråkare av WBS eller WBB för småttisar. En sele kan man ju också ha ex. beco butterfly. Eller en mt med babyinsats, den heter bb-tai. Annars har du andra vävda tunna sjalar som ex, didymos Rosalie eller Jim.
Jag personligen bär i indio, zara, sjaltai eller beco butterfly.
en gauze skulle jag rekomendera som sval sjal. Eller kanske en sele för jag tycker att det är väldigt varmt att bära med sjal de riktigt heta dagarna vare sig det är en easycare tex eller en tunn gauze.
Mei tai kan funka också. Har en mei tai här hemma som inte används så mycket, och om jag minns rätt så bor du inte så långt från Gällstad så du skulle kunna få låna den om du vill.
Av petwol
Tack för alla svar och kommentarer :D

Det verkar som att de flesta rekomenderar bla gauze i sjalväg och kanske en mei tai. Kanske får besöka Mammahappy för lite sjaltestning :D

Då vet jag lite vad jag ska leta efter.

Tack
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?