Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av andasdans
Finns det fler sätt än i sjal i omslutet kryss (buddha)? Jag vill hellst bära i sele men BB funkar inte längre. Pysen är 3,5 månad och väger 8kg... hade tänkt att bära länge till men nu ömmar axlarna.

Har surfat runt men inte hittat någon annan sele än BB som bär barnet framåt på min mage. En buddhaposition med fria ben är det närmaste jag kommit, men det skulle vara skönt med något svalare och snabbare än sjal ibland!
(Kan ju iofs kanske byta till ngt annat än den varma minimundusen..)

Karin
Användarens profilbild
Av boosten
Nja, eftersom framåtvänt bärande inte är någon ergonomisk höjdare för nån av parterna finns det inte så mycket mer. Jag skulle föreslå t ex ryggsäck om man vill bära på ryggen så barnet kommer upp mer och ser bättre. Och om det är sele du vill ha finns ju Ergo och Patapum som funkar både på mage och på rygg (dock inte framåtvänt).
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag skulle oxå rekomendera någon typ av bärsele, ergo, beco mm.
Å sen bära på ryggen för då ser ju barnet rätt bra ändå.
Å ergon kan man ju bära på höften med oxå vet inte om man kan det med becon. Å på höften är ju utsikten riktigt bra oxå.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag föreslår att du bär på ryggen (gärna högt upp som i en tibetansk knytning) eller höften i stället. Mycket bekvämare och med fri sikt för barnet. Annars kan man sätta ett barn upp i omslutet kryss med ena sidan mot sig. Som vagga, fast sittande.
Användarens profilbild
Av andasdans
tack!
Ja, ergonomiskt vinner förstås.
Nu ska jag experimentera med lite fler knytningar. Tibetanen verkar jättebra, liksom höftkryss. Har nu oxå provat med kortare sjalvarianter att bara slänga på sig för att ha pysen på höften, och det funkade fint det med.

Nu ska jag investera i både en Ergo, och en eller ett par sjalar. Dags för sjalträff, tror jag. Nyfrälst...!

/Ka
Användarens profilbild
Av Foxan
andasdans skrev:tack!
Ja, ergonomiskt vinner förstås.
Nu ska jag experimentera med lite fler knytningar. Tibetanen verkar jättebra, liksom höftkryss. Har nu oxå provat med kortare sjalvarianter att bara slänga på sig för att ha pysen på höften, och det funkade fint det med.

Nu ska jag investera i både en Ergo, och en eller ett par sjalar. Dags för sjalträff, tror jag. Nyfrälst...!

/Ka
Passa på, vi träffas nu på tisdag :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?