Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag behöver info och hjälp med sele.
Jag har provat ergo, close2you, manduca, beco.
Jag hatar ergo.
Jag gillar enkelheten hos close2you.
Jag älskar midjebandet och rygginställningen på manducan.
Jag tycker om att man kan svinga upp barnet på ryggen med becon, samt att den är enkel att justera.
Sååå, finns det någon sele som har de bra egenskaperna?
Jag har kollat in angelpack men jag vill ha bra och ganska kraftig vaddering, är det det på den.
Har ni andra förslag?
Min dotter på 15 månader är 77 cm lång, 9 kg.
Finns det någon viktgräns på babyinsaten på becon? Eftersom min dotter är en kortis sitter hon fortfarande i den.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Inte särskilt kraftig vaddering på AP:n.
Till min tvååring föredrar jag Beco (4th) men det är ju en smaksak. Är det en beco bf du provat?
Användarens profilbild
Av katha
mari_tres skrev:Inte särskilt kraftig vaddering på AP:n.
Till min tvååring föredrar jag Beco (4th) men det är ju en smaksak. Är det en beco bf du provat?
Japp, här bor en butterfly! :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
katha skrev:Japp, här bor en butterfly! :)
Tycker du att den är enkel att justera? :hmm:
Användarens profilbild
Av katha
mari_tres skrev:
katha skrev:Japp, här bor en butterfly! :)
Tycker du att den är enkel att justera? :hmm:
Ja, tyvärr... Utom spännet till panelen som man måste justera innan barnet sätts i. Men ryggtyget som är mellan mig och barnet är alldeles för slappt på mig. :(
Användarens profilbild
Av Summer
Nu undrar jag med bebis 73cm/10,3kg varför du använder babyinsatsen. Jag köpte en beco bf2 före jul och har aldrig använt babyinsatsen på den.

Av selarna jag har tycker jag att manducan är den som har kraftigast vaddering. Där har du ju även en varibel rygghöjd som är smidig om barnet vill ha armarna ovanför... :D
Användarens profilbild
Av katha
Summer skrev:Nu undrar jag med bebis 73cm/10,3kg varför du använder babyinsatsen. Jag köpte en beco bf2 före jul och har aldrig använt babyinsatsen på den.

Av selarna jag har tycker jag att manducan är den som har kraftigast vaddering. Där har du ju även en varibel rygghöjd som är smidig om barnet vill ha armarna ovanför... :D
Min tjej är kort i rocken, hon har väl en kort rygg... som sin mor.. :(
Manducan sitter hon fint i om man har på den kortaste, förutom att hon får spreta enormt med benen! Jag är inte överens med axelbanden på manducan, eller så var det konstigt på den jag fick låna och prova. Man kunde liksom böja, vända och vrida på dom som man ville liksom, det gillar jag inte..
Jag är väl kanske klent byggd men axelbanden på manducan sitter liksom för brett isär... :hmm:
Användarens profilbild
Av katha
legenden29 skrev:Jag håller med mari_tres om beco 4th, den är bara sååå bra!
Är det bwd som har ett spänne på barnets rygg? Vad fasen är den bra för? :hmm: Tycker den ser läskig ut..
4 th är en ren beco eller?
Jag menar utan ryggtyg, panelspänne och insats?
Vad gör den så bra då?
Användarens profilbild
Av mari_tres
katha skrev:
Är det bwd som har ett spänne på barnets rygg? Vad fasen är den bra för? :hmm: Tycker den ser läskig ut..
4 th är en ren beco eller?
Jag menar utan ryggtyg, panelspänne och insats?
Vad gör den så bra då?
Den är enkel, snygg och bekväm :wink: inget tyg mellan dig och barnet, ingen insats och är lätt att justera.
Den är som AP:n fast bekvämare :wink:

BWD:n är den där axelremmen är fästad vid ryggdelen, det är väl för att förslytta tyngdpunkten på nåt vis :hmm: har aldrig provat en sådan så jag vet inte hur den är.
Av legenden29
Jag gillar hur beco 4th avlastar trots att den är så liten o smidig. Den är inte hård o stum i tyget som jag upplever Ergon o Patapum, utan mjuk o go men ändå stadig. Det är lätt att få upp sonen på ryggen i den (sitter endera på sängen/soffan o tar på oss båda den samtidigt som en ryggsäck som jag sedan snabbt fäster i midja o över byst alt hukar mig ned o trär bara selen över sonen som står bakom mig, knäpper bröstspännet o skopar upp honom o fäster midjebandet.)
Jag har varit tvekasm till selar efter Ergo o Patapum (för att inte tala om babybjörn) men är så glad att jag fann beco. Du känner ingen som du kan testa den hos? (kom hit, jag bjuder på fika!)
Användarens profilbild
Av katha
legenden29 skrev:Jag gillar hur beco 4th avlastar trots att den är så liten o smidig. Den är inte hård o stum i tyget som jag upplever Ergon o Patapum, utan mjuk o go men ändå stadig. Det är lätt att få upp sonen på ryggen i den (sitter endera på sängen/soffan o tar på oss båda den samtidigt som en ryggsäck som jag sedan snabbt fäster i midja o över byst alt hukar mig ned o trär bara selen över sonen som står bakom mig, knäpper bröstspännet o skopar upp honom o fäster midjebandet.)
Jag har varit tvekasm till selar efter Ergo o Patapum (för att inte tala om babybjörn) men är så glad att jag fann beco. Du känner ingen som du kan testa den hos? (kom hit, jag bjuder på fika!)
Jag skulle gärna komma, men vart ligger Järfälla? :) Jag skulle vilja prova en angelpack också...
Thowida kanske har en av varje, det är ju inte så himla långt till Linköping... :wink: :)
Av sjaltokan
katha skrev:
legenden29 skrev:Jag gillar hur beco 4th avlastar trots att den är så liten o smidig. Den är inte hård o stum i tyget som jag upplever Ergon o Patapum, utan mjuk o go men ändå stadig. Det är lätt att få upp sonen på ryggen i den (sitter endera på sängen/soffan o tar på oss båda den samtidigt som en ryggsäck som jag sedan snabbt fäster i midja o över byst alt hukar mig ned o trär bara selen över sonen som står bakom mig, knäpper bröstspännet o skopar upp honom o fäster midjebandet.)
Jag skulle gärna komma, men vart ligger Järfälla? :) Jag skulle vilja prova en angelpack också...
Thowida kanske har en av varje, det är ju inte så himla långt till Linköping... :wink: :)
Jag har ingen Beco 4th men det finns en annan Linköpingssjalbarnare som har en som jag kan låna om du kommer förbi... :tumup:

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?