Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Varför skriver man ut att sjalar har sk diagonal stretch?
Det har samtliga vävda tyger.
Att sy på skrå kallas det när man utnyttjar det till tex klänningar. Biascut på engelska

någon som vet varför man skriver ut det ändå?
Användarens profilbild
Av tinaw
Javisst, alla vävda tyger stretchar mer på skrådden än i varp eller väftriktning. Det man menar är att ett tyg måste har mer diagonalstretch än vanligt för att vara optimalt som bärsjal. Diagonalstretchen beror på vävsätt och hur hårt tyget är slaget. Kypertbindningar eller jaquardtyger stretchar mer än tuskaft, panama och rips brukar stretcha mer än tuskaft också.

Citerar mig själv från BäraNära ( http://web.bitnet.net/baranara/sidor/tygval.html ):
Tina skrev:Giv på diagonalen

Till vävda bärsjalar är det viktigaste att tyget har ganska mycket giv, alltså att det går att sträcka en hel del på diagonalen. Det behöver inte vara töjbart på längden eller bredden (men vanliga tuskafttyger går oftast att sträcka en liten aning mer på bredden än på längden).

Känn på ett vävt tyg på följande sätt: Håll en fyrkant av tyget som är 20x20 cm i två motsående hörn (tyget ska inte vara utklippt alltså, utan sitta fast i tygvåden). Dra i hörnen och känn hur tyget töjer sig på diagonalen. Helst ska du kunna sträcka diagonalen ca 6-7 cm (från ca 28 cm till ca 34-35 cm), gärna ännu mer.
Av vassast
Tack för svaret
det var som jag misstänkte.
Jag började fantisera om fantastiska vävstolar som bara väver diagonalt men lyckades inte lösa mysteriet hihi :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?