Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tjenare ni sjalexperter!

Här kommer en helt okunnig blivande sjalanvändare som vet noll, zipp, zero :lol: Behöver verkligen er hjälp!

Jo ska alltså införskaffa mig en sjal till mitt kommande lilla knyte. Har en vild 2 åring oxå så jag antar att det är bäst :wink: MEN vi ska till Thailand i vinter (dec-jan = 1 mån) och vill gärna ha någon sjal som funkar bra där också. Vill alltså inte köpa en sjal som bara funkar i 3 månader. (Liten kommer vara alltså ca 5-6 månader när vi är där, har bf 17/7.) Har fått tips om Mobyn och Silo men har fått för mig att de blir ostabila när barnet blivit några månader, har jag fattat fel?? Är ju bra om den är lätt o knyta, sval osv osv... ja ni vet ju!

Vilken ska jag köpa??
Såååå tacksam för många många svar!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det är ju knepigt det där med att hitta EN sjal som funkar till allt liksom :roll: Fast jag känner igen tanken, sådär resonerade jag med.... förut :wink: 8)

Det absolut bästa till en liten nyfödd är ju en trikåsjal, men precis som du säger så blir den ostabil efter ett par månader-halvår eller så. Fördelen med en sådan är att för det första är det betydligt lätare att lära sig knyta, sjalen är mer "förlåtande", för det andra kan man knyta den på morgonen och sen ta i och ur bebisen under dagen utan att egentligen behöva knyta om - något som är praktiskt med ett nyfött barn. Och så är den ju dessutom mjuk och gosig mot den nyfödda :wink:

Nackdelar kan ju då vara att man växer ur den relativt snabbt och att den dessutom blir varm :roll:

En sval sjal som jag vet att flera haft som första sjal är "Gåsen" eller Calin Bleu Gauze som den heter egentligen. Den är tyvärr inte alls lika mjuk, men tunn och relativt lättknuten. Så det skulle ju kunna vara ett alternativ.

Men om jag vore du, så skulle jag köpa en begagnad trikåsjal och sen sälja den vidare, så förlorar du inte mycket pengar på det. Det är ändå något jag inte skulle vilja vara utan i början! Sen skulle jag köpa en gås, eller kanske en mei tai eller sele tex Ergo, att ha i Thailand och som du även kan bära din 2-åring i om du skulle vilja :wink: Det är något som kan användas under lång tid framöver och definitivt värt pengarna!! (Går ju också, med lite tur, att hitta begagnat, kolla sjalmarknaden här på SB) :wink:

Lycka till!
Av frusandberg
Åhh tack så himla mycket för det svaret! Tror jag följer ditt råd för det låter ju tokvettigt för en novis som jag :lol:

Men fler tips tas naturligtvis emot med stor tacksamhet!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?