Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
... vad ska jag bära treåringen i?

Har varit på en liten weekendtrip och insåg ett nytt sjalbehov :eld:

Vi hade vagn med men när benen blev trötta på att gå så ville hon gärna bli buren. Jag har egentligen inget emot att bära henne men då jag inte hade någon sjal eller sele med så blev det ju otympligt och tungt efter en stund. Bär ibland på axlarna men det blir också tungt efter ett tag. Dessutom känns det lite osäkert om man går i ojämn terräng.

Jag insåg altså att jag behöver ett bärhjälpmedel som är litet och smidigt och går bra att ha med i en liten väska. Ringsjal är inte ett alterntiv eftersom det blir för tungt med all vikt på en axel. Jag skulle vilja ha en tunn sjal som man knölar ihop till en liten boll, tar fram vid behov och svingar upp barnet i en snabb ryggsäck.

En gås skulle jag gärna prova men tror ni det är möjligt att bära en treåring i en gås eller blir det på tok för ostadigt?
Hur bär ni andra era treåringer? Jag bär i sele annars men den är ju så otymplig att packa ner :(
Av ninen
Inte ostadigt kanske men tungt! Jag tycker det är tungt att bära min ettåring i gås.
Av Tyche
Vad väger din treåring?
Isaac väger 14 kg+ (han är 2 år) och det är helt ok att bära honom i gåsen - det är faktiskt SKÖNT!
Det enda som jag tänker på är att, tycker jag, man måste ha sjalen väl utvikt för att det ska vara riktigt skönt.
Användarens profilbild
Av AnKa
Tyche skrev:Vad väger din treåring?
Isaac väger 14 kg+ (han är 2 år) och det är helt ok att bära honom i gåsen - det är faktiskt SKÖNT!
Det enda som jag tänker på är att, tycker jag, man måste ha sjalen väl utvikt för att det ska vara riktigt skönt.
Jag vet faktiskt inte vad hon väger. Vi har inte vägt sedan 1½år kontrollen men hon ganska petite :D Väger kanske 15 kg.
Användarens profilbild
Av jag71
Mimmis krinklade. Tar ingen plats i väskan och så är den ju skrynklig så det gör inget att man bara knöglar ner den. Den avlastar bra när jag bär skrutt, tycker den är sval, snygg och prisvärd. :lol:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag tycker det fungerar jättebra att bära min 15-månaders i gåsen. Som någon annan skrev är det dock viktigt att man knyter med slät sjal. Jag hoppar upp sonen och knyter åt sjalen ganska oftaför att utjämna belastningen.

När vi pratar gås kan jag inte låta bli att än en gång nämna att min syster bar sin 6-åring i gåsen när vi var i Stockholm på äventyr häromveckan. :D Tungt såklart, men syster som aldrig burit i sjal förut blev positivt överraskad att det gick så pass lätt som det gick! Hon bar sin guldtjej Drottninggatan upp och ner, en bra bit alltså, och även backen ner på Skansen.
Bildbevis:
Bild
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?