Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tvättade min Stork-ringsjal i 60 grader, den var nämligen lite bajsig tyckte jag. Och jag tyckte att eftersom jag tvättar den ytterst sällan, så kan jag ju lika gärna ta 60 grader. Men nu försvann den lila färgen från metallringarna, endast litegrand är kvar. Det spelar inte så stor roll, men jag tänkte inte alls på att det kanske inte var bra med 60 grader.
Den låg i en tvättpåse, det ska väl vara OK att tvätta ringsjalar i tvättpåsar?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag brukar alltid sätta en strumpa över ringarna om jag tvättar ringsjalen.
Har läst här på sjalbarn att man bör göra det....
Men en tvättpåse borde väl ha samma effekt tycker man...
Användarens profilbild
Av Helena
mammahappy skrev:Jag brukar alltid sätta en strumpa över ringarna om jag tvättar ringsjalen.
Har läst här på sjalbarn att man bör göra det....
Men en tvättpåse borde väl ha samma effekt tycker man...
Kankse skulle haft strumpa också, men jag litar inte på att strumpan sitter kvar på ringarna i tvättmaskinen.
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag har tvättat mina ringisar med metallringar i 60 några vändor utan att något hänt med färgen, konstigt att den försvann för dig. Hade du tvättat sjalen förr eller var det första gången?
Användarens profilbild
Av Helena
Kristina skrev:Jag har tvättat mina ringisar med metallringar i 60 några vändor utan att något hänt med färgen, konstigt att den försvann för dig. Hade du tvättat sjalen förr eller var det första gången?
Jag har tvättat sjalen för hand en gång förut. Jag använde en vanlig nättvättpåse med dragkedja, kanske att ringarna skrapade mot tvättmaskinen ändå liksom, borde kanske haft en tjockare tvättpåse, har sett att det finns sådana i tyg.

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?