Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
Jag har en Sutemi som jag gillar jättemycket, men min man klarar inte av att sätta på den själv har han nyligen avslöjat. Eftersom han ska vara hemma med Majken i ett helt år så hoppas jag atthan så småningom upptäcker att en sele är rätt smidig, så då började jag fundera på om en ergo eller patapum är lättre att ta på sig eftersom man inte behöver korsa axelbanden. Jag tror att han har svårt för att nå remmarna på ryggen när han ska bara på magen... Fattar ni vad jag menar? Någon annan med en ovig make som kan ge råd?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Min man har iaf inga problem med Ergon (förutom att han är fr mager för den).
Användarens profilbild
Av Helena
sus skrev:Jag har en Sutemi som jag gillar jättemycket, men min man klarar inte av att sätta på den själv har han nyligen avslöjat. Eftersom han ska vara hemma med Majken i ett helt år så hoppas jag atthan så småningom upptäcker att en sele är rätt smidig, så då började jag fundera på om en ergo eller patapum är lättre att ta på sig eftersom man inte behöver korsa axelbanden. Jag tror att han har svårt för att nå remmarna på ryggen när han ska bara på magen... Fattar ni vad jag menar? Någon annan med en ovig make som kan ge råd?
Japp, min man har också problem med sutemin. Han kan inte dra åt den så bra när han bär på magen i den. Och så snurrar han banden ibland och blir då otålig. Att ta på sig den själv på ryggen har han aldrig testat.
Jag tror att han säkert skulle kunna lära sig det ifall han ville, men han verkar ju inte vilja.
Användarens profilbild
Av Alven
min man kan inte ta på ergon själv. axelbanden har han inga problem med, det är själva grejen att få upp ungen på ryggen som han inte klarar. jag får vara med och lyfta...
Användarens profilbild
Av Jennelii
Suskiv skrev:Min man har iaf inga problem med Ergon (förutom att han är fr mager för den).
Vart sitter den illa, runt höfterna eller vad? Min dotter på 12 år kan ha den o hon är smal som en räka...
Jag trodde i min enfald att den satt bra på alla men jag har upptäckt att den inte gör det...

Bild

I övrigt så tycker jag den är jättelätt (även om säkerhetsremmen där runt höfterna stör mig) går supersnabbt att sätta på.
Användarens profilbild
Av mian
Jennelii skrev: Jag trodde i min enfald att den satt bra på alla men jag har upptäckt att den inte gör det...
På mig passade inte Ergon heller :( Jag kunde inte dra åt axelbanden tillräckligt mycket. Jag drog åt maximalt och ändå så blev det för stort. Det var visserligen en äldre modell, kanske de nya är bättre? Jag är smal, men inte abnormt smal och borde definitivt vara större än en 12-åring...
Användarens profilbild
Av zmurfan
På mig, som är lite rund om magen och med stor byst, så passade inte Jennelii's Ergo eller patapum alls. Spännena på axelbanden skar in bak under armarna och var inte trevliga alls.
Fast min hemmasydda abc-sele var mycket trevligare. Bara att knyta!
:)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?