Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Vad är skillnaden på en beco och ergo? Ja, becon är snyggare såklart men rent funktionsmässigt. Är det nättare än en ergo? Tycker att ergons axelremmar är lite breda för mig (160 lång/50 kg).

Avlastar becon lika bra? Hur tunga barn kan man bära i beco?
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Har inte testat Ergon, men de verkar ganska lika i sin design...
Den största skillnaden är väll priset och "snyggheten"
Beco= dyr och snyg (enligt mig..)
Jag är 167 cm lång och "trivselfet".
Jag upplever Becos axelband som lagom breda och långa (den fodrade delen alltså..)
Användarens profilbild
Av Tabby
Det är inte det att ergons band är för breda, utan att du kanske inte kan dra åt remmarna så mycket som du behöver.
Den vadderade delen på Ergo är långa i jämförelse med Beco.
Så ibland känns det som jag skulle behöva dra åt Ergon mer , men kan itne det.

Becon har kortare remmar. För mig är de lagom. Selen är högre i rygg vilket är ett stort plus.
Den är nättare och tar mindre plats. Den sele som är mest lik Beco, är nog Patapum (inte så dyr).

För mig avlastar B lika bra och du kan nog bära lika tunga barn i Beco som i ERgo.

En fördel för större barn när det gäller Ergon är att sitsen är bredare. De kanske är skönare. Men becon har istället vaddering däe barnen ben händer, så det ska inte skava och göra ont.

Så här ser det ut med Bece när barnet är ca 77-78 cm lång och väger strax under 10 kilo. Barnet är 1 år på bild.

Bild
Användarens profilbild
Av milimani
Tabby: Tack för utförligt svar! Jo, jag kan dra åt remmen över axlarna ordentligt när jag bär på mage men inte på rygg, men tycker ändå att den vadderade delen är väldigt bred. Jag har kanske smala, otränade axlar?? Det ser liksom även väldigt klumpigt ut.

Skulle du vilja mäta bredden på becons axelband så kan jag se om de är smalare?

Kanske kan testa din beco nångång?
Användarens profilbild
Av Tabby
Becon axelbandsbredd är 7 cm. På ergon är den 9 cm på bredaste stället.

Visst får du prova om vi träffas på någon sjalträff.
Användarens profilbild
Av asa
Jag har båda två. tycker att Becon passar mindre bärare så för dig skulle den kanske passa bättre än Ergon. Becon är nättare och inte lika hård men avlastar ändå lika bra, enligt mig. Axelbanden är kortare, en del kan uppleva att de skär in under armarna om man är för lång. På mina 164 cm sitter den perfekt. Men sambon passar ergo bättre, han är längre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?