Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Vi gillar att vandra, men jag är inte så sugen på att skaffa en ryggbärstol med tanke på priset. Vad finns det för alternativ inför sommarens lite längre vandringar? Då är lilla E 6 månader.
Användarens profilbild
Av Luna
Mitt svar är Ergo :rock: .

Är på språng så jag hinner inte förklara varför men jag hoppas att någon annan kan utveckla det hela.
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag försöker väl utveckla :)
Ergo, eller annan ergonomisk sele, gör att barnet sitter närmare dig än i bärstolen. Till ergo finns en liten ryggsäck som du kan fästa på selen om du bär på ryggen, eller bära som vanlig ryggsäck om du bär på magen.
Lånar en bild från www.ergobabycarrier.com
Bild
Jag använder ergo när jag ska vara ute länge, har D på ryggen och E i sulkyn. En ergonomisk sele går inte att jämföra med t.ex. babybjörn... Man kan bära länge, bära tungt och det är fortfarande bekvämt! Jag tänker ha min ergo på fjälltur i sommar...
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Låter ju bra med rygga till! Vi funderar på att köpa en ny ergo, men var är det bäst pris?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Helene-Gia skrev:Låter ju bra med rygga till! Vi funderar på att köpa en ny ergo, men var är det bäst pris?
Tinytots är de billigaste vad jag har sett. De tar 830:- för en ergo. deras hemsida hittar du om du kollar på annoneserna här till höger.
Jag reserverar mig för att jag kan ha fel, har inte kolla allas sidor.
Men på de flesta andra sidor så kostar ergon 850:- har jag sett.
Var bor du förresten?
Kanske har du någon sjalfärsäljare i närheten som säljer ergo å på så sätt kan du ju slippa frakten!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Såg nu att du bodde i södra sandby, då ligger ju inte det så långt från Lund.
Å där finns babyheaven å hon säljer ergo för 850:- å då slipper du ju dessutom frakten.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Tack för tipset! Hur når man henne?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Helene-Gia skrev:Tack för tipset! Hur når man henne?
Du kan gå in på hennes hemsida
www.babyheaven.se
Å så finns det kontaktinfo på hennes hemsida med telefonnummer som du kan ringa. Eller maila för att bestämma en tid.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag gillar att ha bäbis i sjal på magen och ryggsäck på ryggen! Finns nog i någon fjällvandringstråd.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Idag har vi vandrat på Skåneleden med lilla E i trikåsjal. Fungerade bra, blev lite svettigt men jag hade funktionströja på mig så det rann inte om oss :D Men jag hade nog föredragit att ha henne på ryggen även om packvolymen inte blir så stor.
Användarens profilbild
Av schmut
jag har haft min i en mei tai på magen och ryggsäck alternativt hammockbag på ryggen. personliga rekordet har utökats till 6 timmar nu... :lol:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
schmut skrev:jag har haft min i en mei tai på magen och ryggsäck alternativt hammockbag på ryggen. personliga rekordet har utökats till 6 timmar nu... :lol:
Aha, 6 timmar i mei tai på magen kan ju vara något tills vi beställt vår ergo. Visst kan man greja en sån själv?
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Men vad bra! Tackar!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?