Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Åsa K
Hej!

Jag är ny i det här forumet men skulle gärna vilja ha lite tips när det gäller bärsele. Jag har i garderoben en Hoppediz sjal som aldrig används eftersom jag måste vara världens mest inkompetenta när det gäller sjalknytning. Jag tycker det är jättesvårt att få till knytningen och ska man bara bära en liten stund så är det liksom inte värt böket. Dessutom har vi en babybjörnsele som är totalt värdelös, den får jag ont i axlarna av efter fem minuter.

Ni som har erfarenhet av bärsele typ ergo eller papatum, tror ni att det kan vara något för mig eller kommer det bara att bli en tredje grej som ligger i garderoben? De ska ju vad jag förstår vara bättre än babybjörn att bära i och antagligen lättare än en långsjal att få på sig. Vad tror ni, kan det vara ett alternativ till bärsjal om man tycker att sjalen är för krånglig att få på sig? Och vilken sele ska man i så fall köpa?

Mina barn är snart fem månader resp två år. Det är framför allt lilltjejen som jag skulle vilja bära.

Tacksam för hjälp.
Åsa
Användarens profilbild
Av Alven
Absolut! Selen är jättebra när man vill slippa böket med sjal, du kommer inte att ångra om du köper en! :D
Användarens profilbild
Av Åsa K
Har du något tips på vilken sele man ska skaffa eller är de likvärdiga?

Åsa
Användarens profilbild
Av Zoi
Hej Åsa!

Jag har använt långsjal och ringsjal ett tag nu till min lilla pojk och var nöjd med det tills jag upptäckte Ergons värld :D
Jag fick låna en av min svägerska och använder den nu varje dag Långsjalen har faktiskt inte varit framme sedan jag fick hem selen .
Som du också tyckte så har jag med tyckt att det varit lite bökigt ibland särkilt med ryggknytningarna. Nu kan jag få upp lill killen på ryggen på några sekunder såååååå skönt och smidigt. :lol:
Så jag rekomenderar att köpa en ergo du kommer använda den jätte mycket jag lovar. :lol:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
hej!

Vi började med långsjal och ringsjal men har precis fått hem en ergo (gamla modellen). Kanske är det bara för att den är ny men jag tror inte det, både ringsjal och långsjal OCH VAGNEN är ratad till förmån för ergon. Mina döttrar är strax 1 år och 2 år gamla.

Jag säger: SKAFFA ERGO! :D :D :D
Användarens profilbild
Av Anso
Ergons axelremmar är nog vadderade en längre bit än vad de är på Patapumen. Om man är väldigt liten/tunn så kommer Ergons axelband nog att " slå i botten" och det är vadderade hela vägen runt om om du förstår vad jag menar. Alltså även i armhålan men det kändes faktiskt inte allt för bylsigt när jag provade den.
Av Marika
En fyrkantsjal är ju också praktisk. Smidiare än sele men lättare än långsjal att knyta. Framför allt är den smidigare att ha under jackan vinter tid. Jag tycker att en seles axelremmar blir klumpiga under en jacka. Samt att en fyrkants sjal tar mindre plats i väskan.
Av Signatur
Jag har provat både långsjal och sele. Bestämde mig för selen. Det var lika bekvämt och mycket enklare. Dessutom vägrar min man sätta på sig en sjal medan selen går bra. Ett ytterligare plus är att det finns så smarta tillbehör som man kan fästa på selen om man vill (exvis ryggsäck).

Men, jag provade inte sjalen särskilt länge. Bara en liten stund hos en försäljare. Selen lånade jag av en kompis.
Användarens profilbild
Av Åsa K
Marika!
Fyrkantssjal är ju ännu en idé. Jag har bara sett dem på bild men de verkar ju nätta och smidiga. Hur är de att bära i? Om du jämför med långsjal eller sele?

Åsa
Av Marika
Jag har inte så stor erfarenhet utav fyrkantssjal. Har burit lite i podegi i vinteras men då med 1.5 åring med vinteroverall från dagmamman och hem. Men jag tyckte att det var lätt att dra upp henne på ryggen med den.
Tyvärr inte under längre tid så jag kan jämföra med långsjal. Men skall testa mer när nr: 2 kommer....

Bar några gånger med Sackara när Svea var runt 8 mån på lång promenader. Men personligen är jag inte så förtjust just i Sackaran som modell. Men det är nog väldigt individuellt om man gillar den eller inte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?