Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
Jag har precis köpt en ringo och känner att jag inte vågar köpa 2 sjalar till för husfridens skull :shock:
Men jag har sålt min storkis och måste ha en långsjal alt. Ergo.

Min tjej är 10 mån och väger runt 9 kg.
Det känns kanske som att Ergon är det lämpligaste valet till en så "stor" tjej som snart kommer börja gå.
Vi har ju dessutom köpt en ny vagn (större sulky med liggläge) som vi använder mkt så det känns någonstans som ergo + ringon borde räcka.
Men jag är såååå sugen på en svalare långsjal typ ella roo eller antiguan.

När jag dessutom provade ergon tyckte jag att det blev ganska så baktungt, den avlaste bra över höft och axlar men det tyngde så mkt bakåt att jag spontant kände att så här kommer jag inte orka bära länge.
Gjorde jag nå fel? Alla verkar ju så himla nöjda med ergon.

Långsjalen kändes ju mkt bättre, men jag vill verkligen handla logiskt och ekonomiskt denna gång.
Användarens profilbild
Av Anna
Ja du det är inte lätt. Jag föreslåt att du provar sutemin innan du bestämmer dig. Tycker nog den ger lite bättre avlastning än ergon utan en massa meck.
Användarens profilbild
Av Helena
Kanske du inte drog åt Ergon ordentligt. Men jag tycker som Anna, att du kan ju testa Sutemin också. Fast det är kanske det att med Sutemin och Ergon så sitter barnet rätt långt ner på ryggen, och det kanske inte du gillar.
Kolla ofta på www.sjalar.nu så kanske du kan hitta en Ella Roo begagnat lite längre fram. Det är ju inte så lätt att få till ryggknytningar med en sjal (fast du verkade ju redan kunna det) så då kanske Ella Roon skulle bli liggande mycket ifall du nu ändå använder vagn.
Användarens profilbild
Av sarah
I morse var jag helt hundra på att Nä nu beställer jag en långsjal!
Är så kär i Antiguan och Ella Roon.
Super duper Fin, bekväm...

Men så i i kväll så skulle jag greja med maten och tog ur henne ur Ringon och då kände jag bara "Åhhh tänk om jag haft en ERGO nu, bara att slänga upp på rygg" Så jag tänkte att efter maten går jag upp och beställer en ergo.

Ja och nu sitter jag här och är typ lika velig som igår...

Varför varför är det så svårt! :evil:

Kan inte någon bara säga åt mig vilken jag ska köpa!!!! :twisted:
Användarens profilbild
Av Ester
Bli inte arg nu...

men...

du kanske "behöver" både en ny sjal och en sele?

:wink:
Användarens profilbild
Av Helena
sarah skrev:I morse var jag helt hundra på att Nä nu beställer jag en långsjal!
Är så kär i Antiguan och Ella Roon.
Super duper Fin, bekväm...

Men så i i kväll så skulle jag greja med maten och tog ur henne ur Ringon och då kände jag bara "Åhhh tänk om jag haft en ERGO nu, bara att slänga upp på rygg" Så jag tänkte att efter maten går jag upp och beställer en ergo.

Ja och nu sitter jag här och är typ lika velig som igår...

Varför varför är det så svårt! :evil:

Kan inte någon bara säga åt mig vilken jag ska köpa!!!! :twisted:
Köp en sele först, för det går snabbare att få i barnet i den. Sen kan du ju vänta lite och se ifall du saknar långsjal, och så kanske du fyller år, har namnsdag eller något annat trevligt och så önskar du dig den.
Användarens profilbild
Av sarah
ärligt, ärligt, ärligt
Ni som har barn 1-2 år, vad använder ni mest?
Använder ni långsjal mkt? Vill inte era barn hellre gå?

Någon som har både vagn + långsjal? vad använder du mest i så fall?????
Användarens profilbild
Av Anna
Hugo är ju snart två och skulle jag välja långsjal eller ergo just nu så skulle det nog bli ergon för den bär sambon också i och är så snabbanvänd. Men nu när jag har båda så använder jag ju långsjal också, men då helst 4.1m storken.
Användarens profilbild
Av sarah
Räcker det med en så kort sjal då?
Har väl egentligen tänkt 4,5 om jag ska ha långsjal.
Användarens profilbild
Av Anna
Jo ska du ha antiguan eller ella roo så ta 4.5m för den är ungefär lika lång som 4.1m storken eftersom den har snedskurna ändar. Tycker det är ganska skönt med lite mindre tyg när man har lite större barn och inte gör omslutna knytningar varje gång. Kan tänka mig att min 5.2m stork blir mer använd till nästa barn.
Användarens profilbild
Av Kristina
sarah skrev:ärligt, ärligt, ärligt
Ni som har barn 1-2 år, vad använder ni mest?
Använder ni långsjal mkt? Vill inte era barn hellre gå?

Någon som har både vagn + långsjal? vad använder du mest i så fall?????
Mest använder jag storken (4,1 m men säger som Anna, ska du ta en antti eller ella så välj en 4,6), men ska vi ta bussen in till stan och bara promenera runt där tar jag med mig min hemsydda bärpåse, den tar ingen plats och går snabbt att ta på sig om hon behöver/vill åka. Om vi promenerar in till stan eller om jag vet att hon kommer att behöva sova när vi är där (för det är bara till stan vi far på utflykter ;)) så tar jag Storken.
Alma fyller 2 om några veckor.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Om det är utomhusbärning med en massa ytterkläder på det gäller skulle jag nog välja en sele (även om jag själv inte har någon :wink: ) Har en dotter som tycker om att knata på själv (dock inte alltid åt det håll jag vill att hon ska gå :wink: ) och att knyta om en långsjal ute i snön har känts lite klumpigt, men samtidigt är ju en långsjal väldigt mysigt att bära med!
Användarens profilbild
Av sarah
Jag är egentligen inte så mkt för att bära utomhus under vintern. Tycker det är besvärligt med kläder och att ha henne innanför jackan. Då tar vi vagn istället, så det är väl egentligen mest hemma (hittills har vi iofs inte behövt använda annat än kortsjalarna lite då och då.) och när vi går ut på stan som jag behöver ergo/sjal
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?