- tis jan 25, 2005 16:16
Jag har precis köpt en ringo och känner att jag inte vågar köpa 2 sjalar till för husfridens skull
Men jag har sålt min storkis och måste ha en långsjal alt. Ergo.
Min tjej är 10 mån och väger runt 9 kg.
Det känns kanske som att Ergon är det lämpligaste valet till en så "stor" tjej som snart kommer börja gå.
Vi har ju dessutom köpt en ny vagn (större sulky med liggläge) som vi använder mkt så det känns någonstans som ergo + ringon borde räcka.
Men jag är såååå sugen på en svalare långsjal typ ella roo eller antiguan.
När jag dessutom provade ergon tyckte jag att det blev ganska så baktungt, den avlaste bra över höft och axlar men det tyngde så mkt bakåt att jag spontant kände att så här kommer jag inte orka bära länge.
Gjorde jag nå fel? Alla verkar ju så himla nöjda med ergon.
Långsjalen kändes ju mkt bättre, men jag vill verkligen handla logiskt och ekonomiskt denna gång.

Men jag har sålt min storkis och måste ha en långsjal alt. Ergo.
Min tjej är 10 mån och väger runt 9 kg.
Det känns kanske som att Ergon är det lämpligaste valet till en så "stor" tjej som snart kommer börja gå.
Vi har ju dessutom köpt en ny vagn (större sulky med liggläge) som vi använder mkt så det känns någonstans som ergo + ringon borde räcka.
Men jag är såååå sugen på en svalare långsjal typ ella roo eller antiguan.
När jag dessutom provade ergon tyckte jag att det blev ganska så baktungt, den avlaste bra över höft och axlar men det tyngde så mkt bakåt att jag spontant kände att så här kommer jag inte orka bära länge.
Gjorde jag nå fel? Alla verkar ju så himla nöjda med ergon.
Långsjalen kändes ju mkt bättre, men jag vill verkligen handla logiskt och ekonomiskt denna gång.