Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
Oj vad kul! FÅr man sy själv eller ska det vara köpe?
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag röstar på:

*Hemsydd ringsjal (ringar ca 50:-, tyg så billigt man själv vill)
*Elastisk långsjal (Moby Wrap är väl billigast? 390:-)
*Lite kortare vävd sjal till större barn (Storkis 4.1, 675:-)

Totalt 1115:- (+några tior för tyg till ringsjalen).

Motivering:
*En "snabb-sjal" är alltid bra att ha och en ringsjal är nog det billigaste och det är inte svårt att sy själv, så det känns nästan onödigt att lägga pengar på den.
*En elastisk sjal är nästan ett måste till en pyttebebis och jag har hört mycket gott om Mobyn och dessutom är den billig.
*En längre vävd sjal är superbra när barnet blir större och man vill kunna bära mer på ryggen och höften, jag använder nästan bara min storkis nu.

Alltså kommer man bra mycket billigare undan än om man köper vagn. :)
Användarens profilbild
Av MOE
Kristina skrev:Jag röstar på:

*Hemsydd ringsjal (ringar ca 50:-, tyg så billigt man själv vill)
*Elastisk långsjal (Moby Wrap är väl billigast? 390:-)
*Lite kortare vävd sjal till större barn (Storkis 4.1, 675:-)

Totalt 1115:- (+några tior för tyg till ringsjalen).

Motivering:
*En "snabb-sjal" är alltid bra att ha och en ringsjal är nog det billigaste och det är inte svårt att sy själv, så det känns nästan onödigt att lägga pengar på den.
*En elastisk sjal är nästan ett måste till en pyttebebis och jag har hört mycket gott om Mobyn och dessutom är den billig.
*En längre vävd sjal är superbra när barnet blir större och man vill kunna bära mer på ryggen och höften, jag använder nästan bara min storkis nu.

Alltså kommer man bra mycket billigare undan än om man köper vagn. :)
Bra val tycker jag, men jag skulle rösta för en längre vävd sjal. Jag har en 5,2 m Stork och den är lagom. Visserligen beror det kanske på hur "stor" man är, men jag är inte så stor och skulle aldrig kunna knyta alla knytningar med en sjal som bara är 4,1 m. Det blir lite dyrare förstås, men är klart värt det i längden. Annars tycker jag att det var superbra val av sjalar. Ringsjal är perfekt att sy själv! ;o)
Användarens profilbild
Av Helena
Jag skulle välja bort den elastiska faktiskt, tyckte bara att den var OK de första sex månaderna.

Min garderob:
Lång vävd sjal 4,6 (blir nog jobbigt med en 5,2 när barnet är i två-års åldern och kanske bara bärs på ryggen)
Ringsjal till snabbärning
Sutemi för sommaren när det blir för varmt för långsjalen och för större barn som inte vill sitta så länge i sjalen och som kanske bärs utanpå jackan på vintern.

Barnet måste givetvis födas på vintern :) för annars blir det för svettigt i den vävda sjalen på sommaren och en bebis kan ju inte sitta i sutemin, så det var ju kanske inte någon bra garderob ändå.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?