Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av The_Fairy
Min man vill gärna ha en bärsele och om vi ändå ska köpa en så är det ju käckt om jag kan använda den oxå! ;-)

Min man hade först funderingar på BabyBjörn, efter det en Ringo (vet att det är en ringsjal...;-)), men sedan pratade "Tinker" sig varm om Ergon och sedan var jag ute och surfade lite och insåg att det finns ju mängder av olika bärselar!

Han är 1,85m och smal som en pinne, medans jag är 1,60 och lite rund, vilken bärsele av alla de som finns, tror ni, funkar bäst till oss båda? :hmm:

:-)
Användarens profilbild
Av marlene
Det är svårt att säga, smaken är som baken :D

Jag har haft en gammal ergo och den nya ergon och jag är ergo frälst. Helst den nya gillar jag. Jag är 165cm och väldigt rund och den sitter jätte bra på mig. Sambon kunde inte använda den gammla ergon men den nya funkar jätte bra, han är 195cm
Användarens profilbild
Av Stark
Jag är 160 och smal och anser mig inte kunna ha Ergo eller Becco. Däremot ÄLSKAR jag min Patapum :heart: :heart: :heart: . Min man är ca 180 och smal han med och tycker att Patapumen är helt OK (han har inte provat någon annan sele). Mitt förslag är att du går på sjalträff och provar lite olika selar.

Enligt vad jag har förstått så är det mestadels små och smala personer som inte kan ha Ergo och på dessa brukar Patapumen passa bra. Patapumen kostar mindre än Ergon och har en hel del "smarta lösningar" som inte är särskilt smart utförda... Ergonhar jag inte hört något negativt om (förutom priset). Båda går att köpa beg.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag är också Ergofrälst!

Både maken och jag använder vår Ergo NG. Han är 182 cm och smal som en sticka, jag är 165 cm och.... ochså smal som en sticka. Den funkar utmärkt på oss båda.
Känner du någon som har en Ergo, så ni kan prova? Det är ju bästa sättet att få reda på om det är något för er. Men era differenser i längd och bredd borde inte vara något problem med Ergo NG, gissar jag.
Användarens profilbild
Av Scharlott
The_Fairy skrev:Han är 1,85m och smal som en pinne, medans jag är 1,60 och lite rund, vilken bärsele av alla de som finns, tror ni, funkar bäst till oss båda? :hmm:
Både Ergo och Patapum skulle säkert passa er. Avlastningsmäsigt är de likvärdiga. Vilken man föredrar torde vara en smakfråga. För att välja vilken som ni tycker passar ER bäst skulle mitt råd bli att prova båda vid samma tillfälle - det blir lättare att jämföra då :wink:
Användarens profilbild
Av milimani
Hos oss passar ergon båda trots att det skiljer mycket i längd och kroppsform. Ser att du bor i Göteborg så om du vill kan du få prova vår.
Användarens profilbild
Av The_Fairy
milimani skrev:Ser att du bor i Göteborg så om du vill kan du få prova vår.
Det låter ju jättesnällt! :-)
Skickar dig ett PM!

Tack för alla svar!
Det är verkligen en hel djungel där ute! ;-)
Fler åsikter är välkomna! Gärna för och nackdelar med de olika selarna ni provat!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?