Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Älskar våran fina ergo NG som hittils har passat bra både på mig och maken (jag är kort och smal, maken lååång och kraftigt byggd).
Nu tycker jag dock att den börjat skava lite på mina höftben, det har väl ramlat av nåt mer grav.kilo sen jag började jogga så smått.

Så nu undrar jag hur en patapum eller sutemi är om man jämför med ergon. Skulle den passa mig bättre? Helst ska den ju passa båda två förstås. Och vad är det för skillnad på de olika selarna?
Användarens profilbild
Av Anso
Sutmein har korsade axelband vilket är väldigt skönt om man bär på magen. Om man bär på ryggen så kommer banden att korsa över dina bröst....kanske inte såå skönt i alla lägen och kan tydligen se lite skoj ut.
För mig har det inte varit någon vits att kunna bära med den på höften, lättare med en ringsjal tycker jag.
Klart skönast av Ergo, Patpum och BECO för magbärning tycker jag menska jag bära på ryggen så är en Ergoliknande sele bättre tycker jag. Vet inte hur det är med Patapumens bälte om det också skaver. Jeans under brukar inte vara någon hit utan lite mjukare byxpr så går det bättre.
Användarens profilbild
Av nickenyfiken
Höftbältet på vår Ergo och vår Patapum är nästan identiska vad gäller formen.
Dock är Ergons höfbälte uppdelat i 3 sektioner och betydlig mjukare än det på patapumen.

Patapumens höftbälte är verkligen styvt. Jag använder mest Patapumen lite kortare stunder, tycker att den är lättare att få på när man står och famlar i mörkret med en liten skrikande snutta.

Men skall vi ut på lite längre promenader tar jag absolut Ergon.

//NN :D
Användarens profilbild
Av milimani
Ok,tack för era svar! Då får ergon stanna och jag får ta på mjukare byxor!
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag har aldrig fått skav av patapumens bälte, inte ens när jag har jeans på mig och mina höfter sticker ut som på en mager ko :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?