Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av vårsolen
Hej!
har hört att ergon ska vara en bra sele och skulle gärna vilja höra varför just du tycker det, om den är varm på sommaren, om den är lätt att använda och om du har erfarenhet av inlägget som man använder till nyfödda så vill jag gärna veta vad du tycker om det, är den lätt att själv sätta barnet i, framförallt undrar jag om det är lätt att sätta en liten bebis på 3veckor i den?
Var köper jag den?
Många frågor men jag är helt grön när det gäller bärselar och är mån om att göra rätt val.
Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Av Mia
Hej!
Jag alskar ergon fran att barnet ar ca 4-6 man beroende pa hur langa ben de har och hur stadiga de ar i nacken.
Tycker nyfoddinlagget ar bokigt och inte alls sarskilt comfortabelt. Anvander mycket hellre en trikasjal!! Men vill man verkligen ha en sele sa kika pa weego som ar fran nyfodd. Finns pa http://www.babyhip.se/sjalar_selar.htm

Ergo ar skon pa sommaren, ett bra svalare baralternativ.
Den ar val vard pengarna for man kan bara upp till ca 3 aringar i den och den ar hallbar och slitstark och har bra andrahandsvarde.

Om du har en nyfodd pa 3v sa rekommenderar jag att du koper en trikasjal! Det finns beg att fa tag pa har pa sidan eller sa koper du en ny och saljer. Den kommer vara bekvam for er i alla fall i 6-8 man. Och kop en ergo senare, eller om ni har ett storre barn ocksa sa ar det ju vart att kopa samtidigt och kanske fa paketpris nagonstans.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Mia skrev:Hej!
Jag alskar ergon fran att barnet ar ca 4-6 man beroende pa hur langa ben de har och hur stadiga de ar i nacken.
Tycker nyfoddinlagget ar bokigt och inte alls sarskilt comfortabelt. Anvander mycket hellre en trikasjal!! Men vill man verkligen ha en sele sa kika pa weego som ar fran nyfodd. Finns pa http://www.babyhip.se/sjalar_selar.htm

Ergo ar skon pa sommaren, ett bra svalare baralternativ.
Den ar val vard pengarna for man kan bara upp till ca 3 aringar i den och den ar hallbar och slitstark och har bra andrahandsvarde.

Om du har en nyfodd pa 3v sa rekommenderar jag att du koper en trikasjal! Det finns beg att fa tag pa har pa sidan eller sa koper du en ny och saljer. Den kommer vara bekvam for er i alla fall i 6-8 man. Och kop en ergo senare, eller om ni har ett storre barn ocksa sa ar det ju vart att kopa samtidigt och kanske fa paketpris nagonstans.
Mia säger det så bra att det inte finns något att tillägga! :wink:
Jag :heart: min Ergo, men till liten nyföding finns ju inget gosigare än trikåsjal. :D
Användarens profilbild
Av Veronica
Vi älskar också Ergon, från det att barnet kan sitta själv (ca 6 månader?) fungerar den bra, och det allra bästa är att den blir bättre och bättre ju större barnet blir. Jag bär Isak (2 år och 8 månader) i den på långa promenader, 2 km är inga problem alls.

Lätt att ta i och ur, mysig för barnet att sova i. Och maken gillar den lika bra som jag!
Av vårsolen
Tack för era svar
sjal är inget som är aktuellt för oss så är det någon mer som har erfarenhet av att bära små barn med inlägget så vore jag tacksam för att få veta vad ni tycker.
behöver en sele till veckan som kommer för mina höfter tar stryk av allt dansande på nätterna :lol:
Användarens profilbild
Av Mia
Far man fraga om du provat sjal och varfor du inte gillar det?
Vet du vad en pouch ar? Det ar ett mysigt och latt alternativ for er ocksa.
Av vårsolen
Hej, nej har ingen erfarenhet av sjal men tycker det verkar lite krångligt samt att min man inte är ett dugg intresserad av att använda sjal

någon som har erfarenhet av weego selen?fungerar den lika bra som ergo om man har lite ryggproblem?
Användarens profilbild
Av Korp
Jag har burit min bebis i Ergo varvat med sjal från att hon var 2 1/2 månad (utan insats) ungefär och tycker att det funkar bra. 3 veckor är nog lite för litet. Vad som krävs tror jag är att de är stadiga i nacken och att de har fått lite längd på benen. Nån annan kan kanske fylla på med information? - jag är lite osäker. Det är lätt att sätta i barnet själv på magen och på ryggen går det bra efter lite träning. Selen i sig känns inte så varm, däremot blir det ju lite varmt med mycket kroppskontakt som man ju får.

Ergon köptes från början till storasyster som bars i den mycket fram till att hon var 3 år, så även om ni inte kan bära med Ergo precis just nu så är det nog ett bra köp som kommer att vara användbart länge. Men jag instämmer också med de andra, trikåsjal är mysigt och inte så krånligt som man tror.
Användarens profilbild
Av nickenyfiken
Dom får gärna vara lite äldre än 3 veckor för Ergon, vi började använda ergon när vår lilla var 2 månader, då hade vi sytt in den lite vid benen för att hon skulle sitta bättre. Vi har haft en weego, och den funkar för nyfödda. Men det blev mest trikåsjal när hon var så liten, det är faktisk lätt att få till och mysfaktorn är enorm :D

Lycka till!
Av vårsolen
nickenyfiken får jag fråga vad ni tyckte om weego selen?
hur länge använde ni den och är den tung att bära i, jag tänker på belastningen av ryggen på den som bär.
jag tycker att den verkar bra för små bebisar men blir så kluven och nu könner jag att det är dags att beställa en sele för ryggen blir ju så snedbelastad när man dansar omkring med lillan på armen flera timmar om natten ibland :)
Användarens profilbild
Av nickenyfiken
vårsolen skrev:nickenyfiken får jag fråga vad ni tyckte om weego selen?
hur länge använde ni den och är den tung att bära i, jag tänker på belastningen av ryggen på den som bär.
jag tycker att den verkar bra för små bebisar men blir så kluven och nu könner jag att det är dags att beställa en sele för ryggen blir ju så snedbelastad när man dansar omkring med lillan på armen flera timmar om natten ibland :)
Jag använde inte den alls, men min fru använde den för att ha lillan på ryggen. Hon hade inte den på några längre promenader utan mest här hemma. Jag skall be henne slå ett öga på dennna tråden, så får hon säga vad hon tyckte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?