Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eulalia
Inspirerad av bla Fantasiflicka, Anso och sacha42 har jag bestämt mig, det måste bli en Indio av något slag :D !

Men vilken storlek tror ni bättre vetande att jag behöver?
Jag är 1.60 lång och väger runt 60 kg ( som helst ska minskas lite till efter grav :oops: ). Och jag vill så småningom kunna knyta upp lillebror på ryggen.

Tror ni att Indio är på tok för varm på sommaren, eller att det kan funka rätt ok? Vi kommer bara att vara hemma i Sverige.
Eller bör jag komplettera min begynnande sjalsamling med en gås eller breeze eller kanske ngn sele ( fast lillebror kanske ännu är för liten för en sele?) ?
Min man får spelet när han hör vad allt kostar 8) :lol: ...
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag tror att en 4,2:a skulle räcka till dig! Då funkar den både till omslutet (förmodligen kan du få knuten på magen om du knyter långt ut) och blir inte fööör lång om du ska knyta rygg :wink: Jag har haft strl 5 på mina didysar och kunnat knyta omslutet på magen med knuten längst ut, och jag är 1,68 lång, men kanske lite lättare än du :P

När det gäller värmen så beror det ju på hur varmt det är i sommar. Är det över 20 grader skulle jag tippa att det blir ganska varmt med en indio :roll: Själv bar jag bara i MT och ergo i somras när det var så varmt... Jag tror nog på BÅDE en indio och en MT eller sele faktiskt, annars blir det nog svettigt :roll:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Förresten, din lillkille är ju precis ett år yngre än Thea, så jag tror inte att han är för liten för en sele i juli-augusti :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tror Indion är undrbar i sommar, och för mig räcker en 4,2 alldeles utmärkt, och för tillfället väger jag 9 kg mer än dig (men ska banne mig ner till samma vikt :lol: ). 8)
Användarens profilbild
Av Eulalia
Tack för svar :) Då får det bli en 4,2:a!

Men jag får fundera lite, men helt klart kommer det att bli en Indio :twisted: , frågan är bara om det ska bli nu eller efter sommaren :roll: .

De nya gåsfärgerna ser fina ut också (särskilt burgundy 8) ) och dessutom är de billigare än Indion och alla "säger" att gåsen är en bra sommarsjal.

Drömmen vore ju om jag hade råd med en Indio, en gås och en ergo alldeles nu :lol: . Men hur ska det gå till :hmm: ?

zandrama, vi får helt enkelt kämpa på med de där extra gravkilona :wink: !
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
En liten sak bara...

Om du nu BARA ska köpa en gås, tänk på att avlastningen inte alls är densamma som i en vävd sjal. Jag trivdes aldrig med min gås just av den anledningen :roll: Så ska du bära mycket röstar jag i alla fall för indion :wink:
Användarens profilbild
Av Eulalia
kajsa kavat skrev:En liten sak bara...

Om du nu BARA ska köpa en gås, tänk på att avlastningen inte alls är densamma som i en vävd sjal. Jag trivdes aldrig med min gås just av den anledningen :roll: Så ska du bära mycket röstar jag i alla fall för indion :wink:
Det var bra info!
Jag bär mer än vad jag använder vagnen, och lillebror är en stor och TUNG kille fast han är så ung. Hm, kanske att det blir en indio iallafall då nu innan sommaren :roll: :) ?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Eulalia skrev: Eller bör jag komplettera min begynnande sjalsamling med en gås eller breeze eller kanske ngn sele ( fast lillebror kanske ännu är för liten för en sele?) ?
Min man får spelet när han hör vad allt kostar 8) :lol: ...
:twisted: En Beco kanske :twisted:
Användarens profilbild
Av Droppen
Eulalia skrev:
kajsa kavat skrev:En liten sak bara...

Det var bra info!
Jag bär mer än vad jag använder vagnen, och lillebror är en stor och TUNG kille fast han är så ung. Hm, kanske att det blir en indio iallafall då nu innan sommaren :roll: :) ?
Jag håller helt med Kajsa Kavat!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?