Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maroschka
Nu har jag ju inte provat alltför många sjalar men älskar easyn iallafall :)
Ser fram emot att få bära i sommar men tänker, kanske är easyn för varm i hetsommaren? Eller går det?
Har provat en gås förra sommaren och jag gillade inte den...tycker inte alls den var något gosig.

Vad ska jag satsa på under sommartiden?
LilleGris (Jakob ;) ) kommer vara ca 16 månader :)
Användarens profilbild
Av Isanna
En Mei Tai eller sele blir nog bra att komplettera med de varmaste dagarna. Svalt och skönt och perfekt för barn som vill upp och ned hela tiden. Finns massor med fint att välja bland!
Användarens profilbild
Av Anso
Är det riktigt varmt så är det bättre med ringsjal eller någon form av sele som man inte behöver ha barnet så nära sig som med en långsjal. Det blir ju lite luftigare med en sele, helt klart.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag körde Ellen i Easyn förra sommaren. Det funkade bra upp till 25 grader ungefär. Hon var ju bara 5 månader och kunde ofta sitta i sjalen mer eller mindre en hel dag. Över 25 så växlade jag till EllaRoo som faktiskt funkade upp till 35 (då var det liiiite svettigt förstås). Större barn kan man nog köra med en kortare Easy i någon av ryggsäcksknytningarna eller helt enkelt en MT eller sele om man behöver något riktigt svalt.

//Kaja
Av Aelia
Jag använde min underbara lava förra sommar, och mei tai när det var riktigt varmt, funkade bra :lol:
Av Maroschka
Jo jag äger en supersnygg meitai också som är sydd av en brutta här på forumet :lol:

Fast i grund och botten tycker jag långsjal är bäst, mysigast :)
Men som ni säger så kanske man får ta meitai:en.
Tack för alla svaren.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag tyckte att easyn funkade bra för det mesta förra sommaren, men som de andra har sagt - när det är som varmast vill man inte bära i sjal alls.

En ringsjal och en MT som komplement är nog det optimala, skulle jag säga.

Hmmm, nu när jag tänker på det tror att jag måste ha en ny MT till i sommar... :roll:
Av Maroschka
Har en fråga till men vågar inte starta en till tråd :lol:

Storchenwiege, vad är det för slags sjal? Vad skiljer den från easyn? Försökte hitta någon beskrivning på alla olika sjalar men hittar bara bilder på dom.
Användarens profilbild
Av marlene
Storchenwiege är nog en av dom tjockare sjalarna, jag vet inte jag tycker att easycare är såååå mycket tunnare. Men det finns absolut tunnare sjalar, ex amazonas carry sling 8)
Användarens profilbild
Av Helena
Easycare är ju rätt bred, så jag tycker att den känns varmare än t ex min didy indio som känns luftigare. Fast den blir nog varm den med om det blir riktigt varmt.

Men en kylig sommarkväll är nog Easycare perfekt.
Användarens profilbild
Av Crappy
Jag använder MT när det är riktigt varmt. Har även burit i easy på sommaren men det blir varmare helt klart.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?