Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mica
Hej
Jag väntar mitt första barn i maj och är på jakt efter sjal(ar).
Men vad ska jag satsa på?Min tanke var först att bara köpa en ringsjal (enkel, lagom tillvänjning :-)), men när jag läst inlägg här så får jag intrycket att den passar först när barnet är 2-3 månader.

Stämmer det? Varför i så fall?

Jag har tänkt att ha sjalen för korta ärenden, cafébesök, ammning, och hemma när jag behöver fixa lite eller bara vill sitta och läsa eller surfa. Dvs inte för promenader eller långa stunder i början. Sedan får användning och sjaltyper öka när jag blir mer van :-)

Det blir en ringsjal i vilket fall. Men frågan är om jag bör komplettera med en knytsjal redan från start.
Vad rekommenderas av er som provat runt?

Tacksam för råd.
Mica
Användarens profilbild
Av April
Nu har jag inte haft sjal från "start" när Saga föddes. Men sjalen som rekomenderas för små spädbarn är trikåsjalar. Det finns t.ex. BabyBundler, MobyWrap, Pikku-Ruu och Hug-A-Bub. Dessa trikåsjalar är långsjalar och är väldigt mysiga för både barn och bärare. Fördelen är att man kan knyta sjalen på sig och sedan stoppa i och ta ur bebisen, lite hur man vill (detta går bra eftersom sjalarna är av trikå och töjbara).

Titta gärna lite under rubriken "olika märken på sjalar" så ser du nog om de är något för dig.

Jag vet inte om ringsjalen går att använda från start... men tycker din bebis om att ligga i vagga, så borde det ju gå jättebra. Kan även tänka mig att ringsjal går bra att amma i...

Hoppas att du får fler svar från de mammor med lite mer erfarenhet ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av sus
Min dotter är 2,5 månader och jag har en Moby och en hemmagjord ringsjal.
Mobyn är helt suverän till ett litet barn, enkel och smidig att knyta och ha på sig både med och utan barn. Man kan altså knyta på sig den på morgonen och ha den på hela dagen oavsett om man bär eller inte.

Ringsjalen använder jag för kortare stunder och inte särskilt mycket änu. De flesta små barn, liksom min dotter, gillar inte att ligga ner i sjalen och därför kan man inte använda den förän barnet är ordentligt stadigt i nacken och orkar hålla upp huvudet själv.

Så mitt tips är att sattsa på en lång trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Köp en långsjal och sy en ringsjal i ett skönt tyg. Det är mitt tips. DÅ kan du börja med ringsjalen om det passar och annars ha långsjalen.

Om du väljer att köpa en ringsjal så går det ju faktiskt snabbt att få hem en långsjal om det skulle behövas. Att få hjälp med att få till det med ringsjalen kan vara bra då. KOlla om någon här kan hjälpa dig.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av mica
Tack för råden.
Elastiskt verkar vara bästa starten. Jag ska titta vidare på sådana.
Det ser mysigt ut på de bilder jag sett.

Mica
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?