Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken av dessa ger bäst avlastning(nb vi talar inte snygghet här) i ryggbärande?

Beco
1
4%
Ergo ng
Inga röster
0%
Diagonalvävd långsjal
26
96%
Användarens profilbild
Av elisabet
Vilken av dessa ger bäst avlastning (nb vi talar inte snygghet här) i ryggbärande?

Motivera gärna :!:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag tycker sjal är överlägset när det gäller avlastning. Sen finns ju andra fördelar med sele. Men just när det gäller avlastning...
Användarens profilbild
Av diddeldi
en bra knuten långsjal avlastar bäst. en halvtaskigt knuten långsjal med omöjligt sprattlande barn är långt ifrån lika bekväm som ergo ng :wink: . så det beror på barnet tycker jag.
Användarens profilbild
Av Anso
Sjal, men det blir ju varmare nu när det snart är sommar. :wink:
Användarens profilbild
Av Gullan
Sjalen är mest avlastande - om man får till knytningen ;) Ergo är det jag testat av selarna du nämner och den är inte alls lika bekväm som en tibetansk ryggsäck eller ett omslutetX på ryggen då vi lyckats med knytningen... Men i snabbhet vinner nog Ergon, och i smutsiga miljöer... Det är inte lätt att ta på sig en långsjal i snögloppet utanför bilen när man ska på stan en sväng, men Ergon är ju toksnabb där - och har inga lösa ändar som släpar i marken...
Användarens profilbild
Av sacha42
vävd långsjal, sen beco :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag måste nog svara att för vår del är det Becon! Kan bero på att jag inte är nåon mästare på ryggknytningar, och det kan också bero på att mitt barn är en ovanligt sprattlig och utåtböjandes tjej :wink: Sjalen blir i ett omslutet kryss inte bra efter ett litet tag, krysset åker åt sidan när armarna ska ut och flaxa och sen åker smokingbältet ner så sakteliga när hon hela tiden böjer sig bakåt och åt sidorna :roll:
Så Becon tack vare att den är så hö i ryggen 8)
Användarens profilbild
Av elisabet
kajsa kavat skrev:Jag måste nog svara att för vår del är det Becon! Kan bero på att jag inte är nåon mästare på ryggknytningar, och det kan också bero på att mitt barn är en ovanligt sprattlig och utåtböjandes tjej :wink: Sjalen blir i ett omslutet kryss inte bra efter ett litet tag, krysset åker åt sidan när armarna ska ut och flaxa och sen åker smokingbältet ner så sakteliga när hon hela tiden böjer sig bakåt och åt sidorna :roll:
Ånej jag som tänkt satsa på att verkligen få till ryggknytet - Maria vill inga villkår ha armarna innanför och böjer sig ut :cry: Vi är ju ganska lika i kroppskontitutionen så becon kanske avlastar bäst för mig i alla fall :mitvit:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
elisabet skrev:
kajsa kavat skrev:Jag måste nog svara att för vår del är det Becon! Kan bero på att jag inte är nåon mästare på ryggknytningar, och det kan också bero på att mitt barn är en ovanligt sprattlig och utåtböjandes tjej :wink: Sjalen blir i ett omslutet kryss inte bra efter ett litet tag, krysset åker åt sidan när armarna ska ut och flaxa och sen åker smokingbältet ner så sakteliga när hon hela tiden böjer sig bakåt och åt sidorna :roll:
Ånej jag som tänkt satsa på att verkligen få till ryggknytet - Maria vill inga villkår ha armarna innanför och böjer sig ut :cry: Vi är ju ganska lika i kroppskontitutionen så becon kanske avlastar bäst för mig i alla fall :mitvit:
Ja alltså får man till sjalknytningen bra och helt optimalt och tight så kanske det ändå är det allra bästa, men jag har helt enkelt inte tålamodet när jag vet att det snabba alternativet finns och ändå är jättebra. Men det finns ju inget som hindrar att man har både och! Jag övar att knyta med sjalen då och då på ryggen, fast oftast blir det ryggsäck när jag lagar mat eller så...

:blahblah: :blahblah: :blahblah: :blahblah:

Jaja om jag nu ska komma fram till vad jag skulle säga, så tror jag verkligen inte att du ångrar dig om du köper en Beco! Även om avlastningen är aningen bättre om man nu knyter jättebra så kan man ju ändå behöva något som går snabbt! :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Sjal.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Sjalen är överlägsen i bärkomfort, men jag använder oftast Ergon då vi onte bär så långa sträckor.
Av Aelia
Sjal svarade även jag :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nu har jag inte provat becon så den kan jag inte uttala mig om.
Men av ergo och sjal så väljer jag helst sjal.
Jag är nog skapt på något konstigt sätt för mina axlar och min rygg gillar inte selar alls. Och svängda axelband ska vi bara inte tala om. Huvva.

Näe... jag väljer helt klart en sjal!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?