Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av StellaTheStar
det ÄR inte lätt att bestämma sig... ;-)

men har iaf lite frågor gällande calin bleu gauze

min kille väger 13 kg hur tror ni det kommer bli att bära honom i en gås? sjalen är tänkt för sommaren framförallt, då vi inte är 100% inbitna bärare ennu :oops:

sen VAD är nu då det bästa och sämsta med skrynklig och inte skrynklig? ge mig din åsikt och för och nackdelar :-)

tack på förhand!! :D
Användarens profilbild
Av StellaTheStar
? har jag skrivit på fel ställe, ingen som har svar? :cry:
Användarens profilbild
Av sacha42
Skillnaden på skrynklig och inte skrynklig gås är att de skrynkliga är handfärgade och de släta maskinfärgade.

Jag bär Alva 11kg i gås utan problem :D

Annars är ju en MT eller en sele ett bra alternativ med under sommaren :D
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag har haft både en skrynklig och en slät Calin Bleu Gauze.
Den släta var mycket mjukare men jag tyckte att den skrynkliga var lättare att få till bra knytningar med.
Det var med den skrynkliga som jag lärde mig knyta på ryggen ordentligt efter ett par misslyckade försök med lite andra sjalar! :D

Jag tror absolut att du kommer att kunna bära ditt barn i en gås i sommar men kanske inte så långa stunder, den avlastar ju inte lika bra som en diagonalvävd men om det är väldigt varmt så vill man inte gärna bära några längre stunder i en sån heller. :wink:
Användarens profilbild
Av StellaTheStar
åhh svar! vad glad jag blir :D

tack båda, börjar få ett hum om saker och ting :-)

lutar åt att beställa en brun(choklad) gås när de kommer... 8)
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag tror att de färgade som säljs nu är maskinfärgade=släta. Enda chansen att få en skrynklig gås i färg är att köpa en i natur och färga själv. Så var det i alla fall i somras/höstas, då de handfärgade började ta slut hos leverantören. Jag är inte helt säker på att jag har rätt, men du kan väl kolla det med återförsäljaren om du är ute efter en skrynklig.
Eller har du en (eftertraktad) begagnad på gång. :roll:
De kommer nog att bli hårdvaluta nu i sommar. :wink:
Användarens profilbild
Av StellaTheStar
Måsen skrev: Eller har du en (eftertraktad) begagnad på gång. :roll:
De kommer nog att bli hårdvaluta nu i sommar. :wink:
hehe skulle du bra gärna vilja veta! ;-)

nej ingen beg på g tyvärr men funderar på å ta en slät, OM jag inte hunnit prova på ngn sjalträff innan å hellre vill ha skrynklig, men inte så många sjalare nära tydligen...

äsch jag kommer hinna ångra mig x antal ggr... :oops: du står iaf ut med frågvis jag! :roll:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag säger bara gås fore it :D . Jag hjärtar min gås. Jag tycker att den, trots tunnheten, avlastar bra. Inte som en vävd sjal givetvis men ändå tillräckligt bra en varm sommardag. Den är smidig och lätt och påminner en del om en elastisk sjal när man knyter eftersom den är så tunn :tumsup: . Min son är en bastant liten herre på snart två år och jag bär honom i sjalen.

Lycka till med beslutsångesten!
Användarens profilbild
Av StellaTheStar
Buscilla skrev:Jag säger bara gås fore it :D . Jag hjärtar min gås. Jag tycker att den, trots tunnheten, avlastar bra. Inte som en vävd sjal givetvis men ändå tillräckligt bra en varm sommardag. Den är smidig och lätt och påminner en del om en elastisk sjal när man knyter eftersom den är så tunn :tumsup: . Min son är en bastant liten herre på snart två år och jag bär honom i sjalen.

tack! vilket gulligt och peppande svar :D låter super ju!
Användarens profilbild
Av naggie
Buscilla skrev:Jag säger bara gås fore it :D . Jag hjärtar min gås. Jag tycker att den, trots tunnheten, avlastar bra. Inte som en vävd sjal givetvis men ändå tillräckligt bra en varm sommardag. Den är smidig och lätt och påminner en del om en elastisk sjal när man knyter eftersom den är så tunn :tumsup: . Min son är en bastant liten herre på snart två år och jag bär honom i sjalen.

:iagree: Kunde inte sagt det bättre...

Gåsen är drömmen att bära med. Min herre väger ca 13 kg och det är inga problem att bära honom i gåsen.
Användarens profilbild
Av Buscilla
naggie skrev:

Gåsen är drömmen att bära med. Min herre väger ca 13 kg och det är inga problem att bära honom i gåsen.
Nu får du sluta plåga dig själv genom att smyga omkring i en massa gås-trådar :D
Användarens profilbild
Av naggie
Buscilla skrev:
naggie skrev:

Nu får du sluta plåga dig själv genom att smyga omkring i en massa gås-trådar :D
Jag skrattar så jag får ont. Din onda avslöjerska! Jag vet, jag ska försöka sluta gåsdampa :lol:

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?