Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Key
Ja, anledningen till att jag frågar är att den ERGO vi har är för liten för min man. Han börjar visa intresse för att bära med den (wehej :) ) men den vadderade biten på axelbanden når knappt till axlarna om han ska ha höftbältet på höften (och det vill han). Jag lovar skicka bildbevis nån gång ;)

Har Patapumen längre vadderade axelband? Kanske det funkar bättre med en Patapum Toddler??? Nån som jämfört?
Användarens profilbild
Av marlene
har ni den nya eller gammla ERGOn?
Min sambo kunde inte använda den gammla ERGOn men den nya funkar jätte bra
Kirre skrev:Ja, anledningen till att jag frågar är att den ERGO vi har är för liten för min man. Han börjar visa intresse för att bära med den (wehej :) ) men den vadderade biten på axelbanden når knappt till axlarna om han ska ha höftbältet på höften (och det vill han). Jag lovar skicka bildbevis nån gång ;)

Har Patapumen längre vadderade axelband? Kanske det funkar bättre med en Patapum Toddler??? Nån som jämfört?
Hur stor är han? Min Patapum Toddler är förliten för min man. 184 -XL Bred rygg.
Användarens profilbild
Av Tiz
Tror att den nya Ergon har längre axelband.
Användarens profilbild
Av Key
Äh, glömde säga att det är en ERGO av förra modellen. Så ni säger att den nya har längre axelband. Det är väl bara tyyypiskt. :(

naimiez - min man är lång och smal. 187 tror jag. Men jag har börjat snegla lite på Toddler för att jag har långa barn dessutom... :?

Kan någon vara snäll och mäta sin nya ERGO och sin Patapum Toddler? Måtten på min ERGO anger jag nedan. Jag skulle bli sååå tacksam och glad! :) :)

Min ERGOn är:

Höftbälte: 12 cm
Ryggplatta: 30 cm (till axelbandets översta fästpunkt)
Axelband: 15 cm (ovadderat, brett nära ryggplattan) + 31cm (vadderat) + 53cm (ovadderat, smalt)

Axelbandet är mätt i sin maximala längd (men det påverkar ju bara sista biten).
Användarens profilbild
Av naimiez
Toddler:

Höftbälte: 12 cm
Ryggplatta: 40 cm (till axelbandets översta fästpunkt)
Axelband: 15 cm (ovadderat, brett nära ryggplattan) + 32cm (vadderat) + 45cm (ovadderat, smalt)

Men axelbandet sitter i bältet inte i ryggplattan.....bästa vore om ni kunde prova. www.knyt-an.se tror jag låter er kanske prova innan köp.
Användarens profilbild
Av Key
Tack naimiez! Ska se om vi kan få prova lite innan jag bestämmer mig för hur vi ska göra... Annars kanske vi får låta pappan bära med bärstol i stället...
Användarens profilbild
Av Tiz
min sambo använder Patapumen och är helnöjd, han är 180 cm lång och bredaxlad. Kolla bild på Patapum på nya hemsidan. Han i blå t-shirt är min ;)
Användarens profilbild
Av AnKa
Även min sambo (186cm) amvänder Patapum med glädje. Axelbanden är dock lite korta, inte just den vadderade biten den räcker nog till men själva banden kunde ha varit längre så hade det varit lättare för honom att ta på sig selen. Han klarar det knappt själv om barnet ska vara på magen.
Vi har orginalmodellen.
Användarens profilbild
Av Alven
Det låter lite konstigt faktiskt att den skulle vara för liten för en 187 cm smal man... min man är ocksp 187 cm och "normalbyggd" och han använder Ergon (gamla modellen) flitigt. Och han har axelbanen inställda nånstans på mitten av de svarta remmarna, altså inte alls utdragna så långt det går.
Användarens profilbild
Av Key
Alven skrev:Det låter lite konstigt faktiskt att den skulle vara för liten för en 187 cm smal man... min man är ocksp 187 cm och "normalbyggd" och han använder Ergon (gamla modellen) flitigt. Och han har axelbanen inställda nånstans på mitten av de svarta remmarna, altså inte alls utdragna så långt det går.
Kan kanske bero på hur lång över/underkropp man har också. Har inte funderat så mycket innan. Och det kanske hänger på att min man väldigt gärna vill ha höftbältet just på höften (det får absolut inte klämma på magen).

Jag tror på att vi ska prova lite olika selar på riktigt :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
Kirre skrev:Kan kanske bero på hur lång över/underkropp man har också. Har inte funderat så mycket innan. Och det kanske hänger på att min man väldigt gärna vill ha höftbältet just på höften (det får absolut inte klämma på magen).

Jag tror på att vi ska prova lite olika selar på riktigt :wink:
ja, du har nog rätt. Min man har rätt långa ben, och när jag tänker efter har han höftbältet rätt högt.
Användarens profilbild
Av naimiez
Tiz skrev:min sambo använder Patapumen och är helnöjd, han är 180 cm lång och bredaxlad. Kolla bild på Patapum på nya hemsidan. Han i blå t-shirt är min ;)
Då måste min sambo vara större för Wilma klämdes när han bar henne på ryggen. Vi har toddler.....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?