Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kariin
Har precis övertygat sambon att vi ska investera i en sjal. Men nu är frågan vilken vi ska välja. Har tittat på moby wrap och tricot slen. Men läste att de inte är så bra när barnen väger lite mer? Läste också att tricot slen är lite stadigare och kan användas lite längre!?

Hur som helst så är det dessa som tilltalat mig mest, men då har jag ju bara gått på utseendet.
:D

Vår som är född 18 december, är alltså lite mer än tre månader, väger snart 7 kg. Vi har väl mest tänkt ha sjalen hemma och ibland när vi åker till köpcentrumet och shoppar (eftersom han inte tycker om att ligga när han är vaken). Det handlar alltså inte om några jättelånga stunder han ska bäras (fast det kanske ändras). Sen är det väl framför allt tills han kan sitta i sittvagen, då är han nog lite mer nöjd.

Så vad säger ni, är det bortkastade pengar att köpa en tricot-slen nu?
Användarens profilbild
Av Gullan
Har ju inte haft nån trikåsjal själv, köpte en Hoppediz till D innan hon föddes... Det sägs ju att det blir lite svajigt med större barn, kanske sino är den stadigaste av trikåsjalarna. Jag hade nog satsat på en vävd - brukar knyta dubbeltX när jag shoppar på stan, då kan jag ha sjalen färdigknuten och lyfta D i och ur sjalen utan att knyta när vi ska gå in i butiken från bilen.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Har du kollat under Bärsjalsträffar och/eller Bärsjalsambassadörer om det inte finns någon/några i din närhet? Det allra bästa är att prova i praktiken!!

Viktigt är också att välja en sjal som man tycker om färgen på, den blir som ett klädesplagg (när man väl fastnat i träsket :wink: ).

En vävd sjal kommer ni att ha glädje av längre är jag alldeles övertygad om iallafall!
Av Kariin
Hur är en vävd sjal då? Är de väldigt stumma? Vi fick en easy hug av en kompis, men tycker den är lite väl stum och hård mot sonen (eller hur man nu ska förklara). Nu är ju inte den detsamma som en knytsjal, men den är ju inte elastisk iallafall.

Finns det vävda som inte kostar så mycket? Tyckte 800:- var lite mycket.
Kan man börja med elastisk och testa ett tag, eller väger han redan för mycket? Går väl alltid att sälja sen!?
Användarens profilbild
Av Gullan
Var i landet bor du? Under Bärsjalsträffar hittar du, eller kan lägga upp en egen tråd där folk i närheten träffas. Du kan be dem som kommer att ta med lite olika sjalar/selar så ni får klämma och prova - mycket lättare när du provat!
Vävda sjalar, som man gosat in, är hur gossiga som helst. Min Hoppediz Lille var mjuk redan från början, så jag hade aldrig problem att den skulle vara sträv mot min nyfödda dotter.
Sjalar kan man köpa begagnade under Säljes - då är de billigare än nya - och redan ingosade ;)
Användarens profilbild
Av ernamalin
En vävd skulle jag köpa om jag vore du.

Det finns en bra beg marknad för sjalar bla här på forumet under "säljes"

En beg sjal behöver inte bli så dyr och så är beg sjalar oftast ingosade och mysiga, en helt ny kan vara lite sträv och stel.
Av Kariin
Ok. Tack för alla svar! Får diskutera med sambon och se vad det blir. :D

Just det, är det dumt att köpa en svart sjal? Tänkte att det matchar ju allt, men det blir kanske för varmt på sommarn?
Användarens profilbild
Av Gullan
Svart passar ju till allt, ja, men det gör även beige :) Svart kan bli lite varmt på sommaren, trikå oxå...
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Jag bytte från trikå till vävd när lillan vägde drygt 7kg, tyckte det var lämpligt så jag skulle oxå satsa på en vävd!
Användarens profilbild
Av jag71
Om du är tveksam så hyr en sjal och prova, trivs du med den kan du ju köpa loss den!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?