Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sisu
Jag har hört talas (läst...) om "tuskaft"... Vad är det? Och varför är det bättre än andra sätt som tyg är vävt på...?
Är det det bästa? VAD är det bästa för ex en långsjal - är det ens värt att försöka sig på att hitta tyg till en långsjal själv?
Vad är det bästa tyget för en ringsjal?
Kan man hitta tyg själv för en elastisk sjal?
HUR syr man kantband? Har testat en gång själv, men det blev knöggligt där jag nålade... Och det var nog inget "riktigt" kantband, utan jag vek det själv. Visst finns det färdigvikta, eller...?

Som välkommen-till-världen-present, är en ringsjal bra? Är det lätt att få till barnet i vagga?
Vad tror ni, är det dumt att köpa till en bebbe vars föräldrar jag inte alls känner (men de är trevliga, det är mannens jobbarkompis)

Ehh... Allt annat om tyg som kan vara bra att veta - berätta gärna! Är sugen på att sy själv...! :D
Av LL
Ha, ha Sisu! Du verkar lika syvan som jag, om du ursäktar fräckheten :wink:

Sjalintresset har dock fått mig att sy några ringsjalar som jag gett bort i välkommen-till-världen-present. Det var lätt att sy, men jag ångrar att jag inte valde ett smidigare och bättre tyg när jag ändå ansträngde mig så mycket. Om det är föräldrar som aldrig provat sjal som ska ha presenten tror jag smidigt tyg typ lakan är det bästa. Det är billigt (ifall sjalen - gud förbjude - inte blir använd) och även om det finns tyg med bättre avlastning så är det ju alltid mycket bekvämare med sjal än utan, om du förstår hur jag tänker.

Kram!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Sisu skrev: HUR syr man kantband? Har testat en gång själv, men det blev knöggligt där jag nålade... Och det var nog inget "riktigt" kantband, utan jag vek det själv. Visst finns det färdigvikta, eller...?
De kantband man köper färdiga (Snedslå, som de kallas) är inte bara färdigvikta, utan de är också klippta så att de liksom är vävda på snedden (Åh, vilken fantastisk förklaring...!) så om man ska sy på dem på ett tyg som inte har raka kanter kan man få det slätt ändå. (Ytterligare en bra förklaring...)
Av Sisu
...TACK för svar...!!

Och LL, kul att veta att man inte är ensam inte-så-syvan.... :wink:

Ska kika på tyger i dagarna.... Ska bli skoj!! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?