Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lomalin
Jag letar efter något att bära min 7 månader gamla dotter i och skulle bli jätteglad :D om jag kunde få lite tips och råd om vad jag ska skaffa.

Jag köpte en Tricotslen när hon var sådär 1 månad eftersom hon (till min stora förvåning :o ) inte ville ligga i vagn (det var innan jag visste att bebisar förstås vill bli burna istället för att ligga som en grönsak i en vagn). Fast det blev inte så mycket buret i den då. Jag tyckte det var lite fippligt att knyta den och dottern spjärnade emot och ville inte ligga i den. Eftersom jag bor i vad som förmodligen är en vit fläck på kartan när det gäller förekomst av sjalbärande :( så bidde det inte att jag försökte så mycket med trikåsjalen. Köpte en ringsjal (Bära barn) och den funkade att bära henne i när hon var trött och sov.

Numera åker hon alltid vagn (och är nöjd med det ) när vi är utomhus, fast hemma blir det förstås en hel del bärande. Jag skulle vilja ha något att bära henne i när hon vill vara med och se vad som är på gång och händer, alltså så att hon ser framåt. När hon är på sånt humör funkar det inte att ha henne vänd mot mig i Tricotslen, hon sätter händerna mot min bröstkorg och spjärnar emot allt hon kan! Man kan förstås ha henne framåt i sjalen, men jag tycker att hon hänger så mycket.

Har en BB också och den är hon nöjd med att sitta vissa stunder framåt. Fast den är ju så infernaliskt obekväm att bära i!

Jag letar alltså efter ett bärredskap (gärna sele) som är enkelt att ta på och av och som dottern kan sitta i med ryggen mot mig och/eller på höften. Mest nöjd verkar hon själv vara när man bär henne i armarna med ena armen under hennes rumpa och andra armen omkring henne. Så det vore perfekt med något som kunde likna det… :wink:

Lomalin
Användarens profilbild
Av Helen
En liten nyfiken tjej tror jag.
Ergo selen går att bygga om så att du kan ha henne på höften.
En ringsjal fungerar på höften.
Alla vävda långsjalar går att knyta så att du kan bära på höften.
Vill du bära framåt med hennes rygg mot din mage så rekomenderas buddha knytning där barnet sitter i skräddarställning.

Jag tycker att ringsjal är bäst för höftbärande.

Vill du ha ett redskap som du kan använda mycket och samtidigt slipper knyta så tycker jag en ergo, men du bär inte framåt med den. Däremot kan du ha den på mage och rygg och höft.

surfa runt på sjalsidorna och se på bilder.
Användarens profilbild
Av jag71
Vart ligger den där vita fläcken då? Kanske någon som passerar förbi någon gång? Om du är tveksam på vad du vill ha så hyr en sele! Finns bla hos www.mallgroda.se. funkar inte länken kolla annonserna där :arrow:
Användarens profilbild
Av korell
Ringsjal eller en kortare långsjal som du knyter så att hon sitter på höften skulle jag rekommendera.

Båda kan du dessutom bära henne på ryggen med om Ni vill det, spec när hon blir ännu större.
Användarens profilbild
Av Fina
Jag tycker att du ska lära dig knyta upp henne på ryggen och se om hon gillar det, då kan hon liksom se över din axel och på det sättet se samma saker som du ser.
Av Lomalin
Tack så mycket för era tips :D

En Ergo vore kanske inte så dumt eftersom jag vill ha något som går snabbt att ta på och av. Har funderat lite på att skaffa en sele och har läst lite om Ergo och Patapum här på forumet. Och när det nu visar sig att man kan hyra en sele så är ju det toppenbra :vågen:

När det gäller att bära på höften med ringsjal så har jag testat det lite grand, men hon spjärnar även då... Finns det mjuka ringsjalar? Och hur lång är en kortare långsjal?

Jag har inte testat att bära henne på ryggen. Kanske får göra ett test och se hur det funkar!

Den vita fläcken? Jo, den är Söderhamn i södra Hälsingland, 8 mil norr om Gävle.

Lomalin
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?