Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Minea
Vi funderar på att utöka bärgarderoben med en sele? :help:

Ergon och Patapumen känns ju rätt likvärdiga i allafall när man läser om dem men tycker ni att det är stor skillnad i bärkomfort? Sitter olika stora barn bättre eller sämre i den ena eller den andra? Förstår att det är tycke och smak som spelar in, men det finns ingen i vår direkta närhet som har båda så vi själva kan prova och jämföra.

Sett att flera av er här på SB har både och, och jag sitter väl själv med båda om ett år, men vilken köper vi nu och varför?

Lillebror är 4 mån, superstadig, 62cm och 5,6kg och vill gärna vara med och titta :tutte: eller är det en Beco vi ska ha, också?
Användarens profilbild
Av Annaklumpen
Nu har ju inte jag någon Ergo men väl en Patapum. Vi är jättenöjda med den, maken, jag och lillgumman. Det rekommenderas väl från 5 månader om jag inte minns fel, och det har nog inte så mycket med stadigheten att göra som med barnets längd - benen måste vara tillräckligt långa, annars bli det spagat. Lillan är typ 68 cm lång och för henne funkar den utmärkt, men hon hade inte kunnat vara så mycket kortare, då hade det nog inte funkat med benen. Sen har jag förstått att en del tycker att Patapum passar bättre för smala bärare (?), men jag har ju inte jämfört, som sagt. Men både min man och jag är långa och smala och på oss sitter den som gjuten. Allt som allt - rekommenderas varmt!
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag tycker patapumen är bäst till mindre barn, och med inte så mycket kläder. Freja (1½) i täckbyxor och jacka är svår att få att sitta bra i pumen, men i ergon sitter hon helt perfekt, när hon var mindre (och när hon hade mindre kläder) funkade pumen. Så har du ett barn som växer någorlunda fort och inte är som min lillfis som bara är runt 70cm nu skulle jag råda till en ergo.
Användarens profilbild
Av Clifford
Min sambo som är lång och smal (1,90 ungefär), kan absolut inte ha patapumen. Axelremmarna räcker inte till om han ska ha selen på höfterna. Han måste ha en ergo. På mig passar båda selarna, men den kan ibland kännas stor och Alva som är liten kommer inte så nära min kropp som jag skulle önska. Det känns som att hon hänge roch slänger på ryggen, men å andra sidan så kommer hon att växa :)
Användarens profilbild
Av Ester
alttså...jag har haft alla sorter...Ergon passade inte på mig - jag tyckte inte den var bekväm....

Patapumen var favvis länge - tills Becon flyttade hem till oss...då fick patapumen ge plats så mitt svar blir Patapum som budgetvariant och kasnke senare en Beco...
becon är fantastisk!!!! 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?