Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emelie
Visserigen är Bebinan min bästaste och underbaraste sjal, men nu när jag mest bär höftkryss blir det alltid värsta tyghögen över som jag aldrig vet var jag ska göra av.
Om jag vill ha en vävd sjal som är ca 2,5-3m lång, tunn men stabil som Bebinan i tygkvalitet och gärna mörkblå, mörkgrön eller brun i färg, vilken sjal är det jag vill ha då? :mitvit: :help:
finns det ingen precis sån :roll: så vilken kortsjal är bäst?

och får en fyraåring som är en dryg meter lång och väger 17 el 18kg plats i en ergo? Att Oliver får plats vet jag, men kan man bära Viktor också vid behov, då tror jag att jag faktiskt måste ha en.
Användarens profilbild
Av April
Åh, jag vet inte vilken sjal du suktar efter :-D Bebinana är ju så mjuk (om det är en stjärntecken du har)... så det finns nog ingen som är riktigt som den.

Själv är jag riktigt kär i min bruna Didymos Wellen - vet dock inte om den finns som kortsjal - tror inte det :roll:
och får en fyraåring som är en dryg meter lång och väger 17 el 18kg plats i en ergo?
Japp, 4åringen borde få plats... Min 4-åring 105 cm lång och 15.5 kg får plats. Det enda som händer är ju att de är lite långa och det blir lite "konstigt" att bära dem :-D Men det går ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av emelie
April skrev:Åh, jag vet inte vilken sjal du suktar efter :-D Bebinana är ju så mjuk (om det är en stjärntecken du har)... så det finns nog ingen som är riktigt som den.
Ja, en underbar Vattuman :love:
Men den är så lång så halva sjalen blir ju över när man höftkryssar.
Kollade på Stellaris.se där jag köpte Bebinan och kikade på BB-slen 2,6m. Den fanns i en del snygga färger (green paprica :mums: ) och den borde räcka till ett höftkryss...
Får filura på det.
April skrev:
och får en fyraåring som är en dryg meter lång och väger 17 el 18kg plats i en ergo?
Japp, 4åringen borde få plats... Min 4-åring 105 cm lång och 15.5 kg får plats. Det enda som händer är ju att de är lite långa och det blir lite "konstigt" att bära dem :-D Men det går ;-)

Kram
Ja, men dåså. 4:åringen ska ändå bara bäras i nödfall, typ efter en heldag på grönan när man inte vill ha med sig ens en paraplysulky, o då kan han få sitta lite konstigt. Bara han slipper gå själv. :D

:notes: 1st ergo på min inköpslista!

Kram!
Användarens profilbild
Av Panakeia
tjaa.a... det finns ju många bebinafantaster här på sb, så, lägg ut en tråd om att försöka köpa nån ihop med nån och dela den i två delar, så får ni två kortsjalar?`
Användarens profilbild
Av Scharlott
Tycker Panakeias förslag var kanonbra - dela en långsjal och vips så har du två kortsjalar :tumsup: En till dig och den andra kan du sälja, om du inte redan nu hittar någon att dela den med. Eller göra om till ringsjal :wink:

Kan sedan intyga av egen erfarenhet att det går kanonbra att bära en 4 åring i Ergo. Har provat med Petter 4 år och 19 kg. Så även om din son inte vill åka några längre stunder, så är det ju toppen att kunna ta till när orken i benen tryter 8)
Användarens profilbild
Av marlene
den sjal som jag tycker liknar bebinan mest är carry slingen, den finns ju som kortast 4,5 men det går ju att kapa :lol: Den är ju inte heller så dyr :lol:
Användarens profilbild
Av emelie
:lol: :lol:
Sambon sa nyss det när han kom på mig med att kika på stellaris.se.
"en till????"
"ja, men en som bara är hälften så lång! Faktiskt!!"
"isåfall kan jag klippa av den du har! så får du två."
(fast han sa det ifs inte som ett tips... :evil: *gömmer alla saxar* )

men det var ju faktiskt en rätt bra idé! 8)
En kortsjal o en ringsjal av en ny fin Bebina :D

en ergo är iaf given. Ska fördjupa mig i Ergovärlden nästa löning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?