Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av malo20
Jag har hittills burit min fyra månaders son i en Hug a bub som jag tyckt mycket om, men känner nu att den nog börjar bli dags att gå över till en vävd långsjal. Men nybörjare som jag är funderar jag på vilken längd jag ska välja?

Jag vill kunna bära på ryggen när han blir lite större. Med hug a bub sjalen har jag mycket tyg över när jag gör den vanliga knytningen (har ingen aning om namn, hoppas någon förstår) så kanske behövs det inte en så lång sjal?

Någon med klokt svar och råd?

Tack! :D
Av Aelia
Hur "stor" är du?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Med en sjal på ca 4,6 m kan en "normalstor" person knyta de flesta knytningar. Är du kort och/eller smal klarar du dig kanske med 4,2 och är du större ska du kanske ha 5,2 för säkerhetsskull :wink:
Användarens profilbild
Av malo20
Jag är ganska lång 173 och runt 70 kg så jag bör kanske ha minst 4,6 m då eller?
Användarens profilbild
Av jag71
Skulle tro det, men finns det ingen sjalambassadör i närheten eller en sjalträff som du kan gå på och prova på riktigt.
Användarens profilbild
Av malo20
jag71 skrev:Skulle tro det, men finns det ingen sjalambassadör i närheten eller en sjalträff som du kan gå på och prova på riktigt.
Nej jag tror inte det iallafall... Bor på gränsen till Norge i Värmland och här har jag sett en enda person med sjal. Alla kommenterar och frågar när jag har sjalen. Var får man reda på vart sjalträffar finns?
Användarens profilbild
Av malo20
Mamasamueli skrev:
malo20 skrev:Jag är ganska lång 173 och runt 70 kg så jag bör kanske ha minst 4,6 m då eller?
Du och jag är lika stora ;) och jag trivs jättebra med 4,6, det är min allround-längd. Min favoritknytning både på rygg och mage är omslutet kryss, det är den som det går åt mest tyg till. När jag har bebin på mage hamnar knuten på ryggen, och det är lite jobbigt att knyta den då. Om jag har en sjal med avsmalnande ändar kan jag precis få runt ändarna till framsidan och knyta en liiiiten knut. ;)
Vad bra! :) Då kan jag kanske rikta in mig på en 4.6 m och istället försöka bestämma mig för vilken sort jag ska ha... :?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
malo20 skrev:
jag71 skrev:Skulle tro det, men finns det ingen sjalambassadör i närheten eller en sjalträff som du kan gå på och prova på riktigt.
Nej jag tror inte det iallafall... Bor på gränsen till Norge i Värmland och här har jag sett en enda person med sjal. Alla kommenterar och frågar när jag har sjalen. Var får man reda på vart sjalträffar finns?
Sjalare i Värmland finns det i alla fall :)
Om du tittar under rubriken "Bärsjalsträffar" så ska du se att det nog dyker upp något i Värmland! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?