Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Angelmama
hej, är novis på det här med sjalar.. har nu tillbringat flera månader att läsa om olika sjalar men nu när jag själv ska inhandla känner jag mig osäker.

ska ha barn i maj crntpp ricot slen.. men jag känne mg osäker på hur varm den är..
har ni några bra erfaranheter av tricotten att dela med er av??

varm?
enkel att knyta?
hur länge har ni burit i den?

mkt tacksam för svar.. Trevlig kväll på er :P
Användarens profilbild
Av Asereht
Nu fick ju jag barn i slutet av november vilket innebar att det var vinter så jag är nog fel person att svara på om den är för varm. Däremot är den lite stadigare än de andra trikåsjalarna jag testat (Pikku-ruu och Minimundus) vilket jag gillade då den var stadig att bära i.

Jag upplever eg de flesta trikåsjalar som ganska varma, det är ju ganska mkt tyg runt kroppen sas men ett par som ska vara svala (för att vara trikå antar jag) är annars Sino, Pikku-ruu och Kari me. Av dem har jag bara testat Pikku-ruu och den var underbar, som ett andra skinn. tunn och smidig. Den bar jag min aprilbebis i under sommaren och det funkade.

Angående knytningen så upplever jag att alla trikåsjalar är lättknutna. :)

Jag har burit i trikåsjalen tills liten varit runt 6 mån och då har vi gått över till vävd sjal och sele. :)
Användarens profilbild
Av Fenomena
Jag har burit min lilla i en tricot slen tills hon var ca 6 månader, 7,5 kg. Jag gillar den väldigt mycket, den är ganska stadig för att vara trikåsjal. Tillverkaren tycker väl att man kan bära upp till två år eller så i den?

Jag började bära Alma mitt i varma september i sjalen, och det var varmt. För varmt för både henne och mig. Men det blev snabbt bättre. Fast mitt i sommare tror jag att jag skulle välja tex en sino istället. Tricot slen är även alldeles för lång för mig (sinon är kortare väl?). Samtidigt är det bra med en lång sjal så att även stora pappor kan bära.
Användarens profilbild
Av Asereht
Fru Fenomena skrev:Samtidigt är det bra med en lång sjal så att även stora pappor kan bära.
Eller stora mammor. ;)
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag vill tipsa om Mam ecowrap!

helt underbar sjal!!
mkt stadig för att vara trikåsjal, så om det är trikåsjalsegenskaperna som sådana som man är ute efter så är det nog inte den bästa sjalen direkt, den är inte så "trikåig" men efter vår senaste sjalträff ka nvi konstatera att det går att knyta 3.5 åringar på ryggen i den utan att det känns helt hopplöst! :wink:
en trikåsjal som är sval och räcker länge, men e där med också inte särskilt stretchig....
Användarens profilbild
Av Fenomena
Asereht skrev:
Fru Fenomena skrev:Samtidigt är det bra med en lång sjal så att även stora pappor kan bära.
Eller stora mammor. ;)
Så att den passar båda föräldrarna, oavsett längd och storlek, menade jag ju såklart. :)
Användarens profilbild
Av Asereht
Fru Fenomena skrev:
Asereht skrev:
Eller stora mammor. ;)
Så att den passar båda föräldrarna, oavsett längd och storlek, menade jag ju såklart. :)
Förstod det men jag kunde ju inte låta bli. ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?