Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bina
I förrgår kom så min Patapum Toddler efter mycket velande fram och tillbaka så valde maken att vi skulle välja den och inte original. Selen som kom var felaktig.. vilken osis jag hade.. nåja det var bara ett telefonsamtal så kom det en ny sele i brevlådan igår.

En mycket snygg och avskalad sele *mums* :D men så till min erfarenhet av gårdagens bärande:

Jag får ont utav spännena till axelbanden.. de skaver...
Det blir tryck på axlarna som går upp i nacken så jag får kasa ut axelbanden låååångt ut på kanten av axeln

och dessa sakerna upplevde jag inte med Ergon jag hade... det verkar som om jag har gjort ett fel-val :(

Gny gnäll... tyck liiiite synd om mig väl?
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag är nöjd men du kan väl byta till en Ergo :? Du skall ju inte gå runt och ha ont.....
Användarens profilbild
Av April
Ja, byt om du inte är nöjd... Det är väl öppet köp...eller?

Kram
Användarens profilbild
Av Bina
ÄR det öppet köp?

Var det inte uppe diskussioner om detta tidigare att sakerna inte fick lov att vara provad? STRUL.. :?

-------------------

ja ja.. nu har jag mailat en förfrågan om att få lämna tillbaka selen :cry:
Användarens profilbild
Av naimiez
Vem köpte du av? Man måste ju få titta och så.....går ju inte att köpa i affär så hur skall man göra då...vill ju inte köpa grisen i säcken :-D
Användarens profilbild
Av Anna
Nej men va tråkigt! Jag kan gärna ställa upp och tycka synd om, men antar att det hjälper föga omt skavet.

Ja titta och känna och en sele kan man tänkas prova hemma framför spegeln också som om det vore en tröja, men om man använt den (och det är ju ofta först då man lyckas få till skav man inte blir av med tyvärr) så är det inte säkert att man får lämna tillbaks den om man inte bett om särskilda villkor på något vis eller har en prova på tid. Men försäljaren får ju naturligtivs alltid ha mer generösa villkor än vad lagen säger och ofta tjänar man ju mest på att ha en bra kund.
Användarens profilbild
Av Bina
Jag vill inte hänga ut någon säljare... jag får se vad de har för regler, vi har gjort ganska många affärer tidigare så kanske kan hon se mellan fingrarna på detta...

Jag har burit i 15 minuter här hemma och inomhus... det _kan_ ju räknas som användande... men å andra sidan tog det säkert 5 minuter av dessa att få på sig och justera selen... nåja, framtiden lär utvisa om någon kommer få köpa en ny Patapum av mig till rabatterat pris eller om jag får välja något annat...

Tack för era svar :D
Användarens profilbild
Av Tiz
Men spännena? Hur sitter de då? Menar du spännena till remmen man knäpper över bröstet? De går att flytta på fast det har du säkert testat allaredan. Annars kanske du kan dra dem uppåt eller nedåt. Jag tyckte att axelremmarna stasade blodflödet till armarna när jag provade den men jag drog åt bröstremmen och då kändes det genast bättre. Har du testat att dra åt den mer? Hmm, skumt iallafall. Jag tyckte att Patapumen känns precis likadant som ergon...
Användarens profilbild
Av Bina
TJOHO!!! *dansar runt*

Jag HAR verkligen träffat på en säljare som är super att ha och göra med! Det är inga problem, jag får returnera selen.

De spännena som skaver är från axelremmarna ner till selen, de sitter lite på sniskan när jag har selen på mig och jag försökte vrida dem rätt... det ville sig inte. Jag gissar att axelbanden är aningens kortare än på den äldre Ergon jag hade och att Patapum helt enkelt inte passade mig.
Användarens profilbild
Av Tabby
Så det blir en ny ERGO istället :wink:
Användarens profilbild
Av Anna
Bina skrev: Jag har burit i 15 minuter här hemma och inomhus... det _kan_ ju räknas som användande... men å andra sidan tog det säkert 5 minuter av dessa att få på sig och justera selen...
Ja det skulle då jag klassa som prova, men om du tagit en skogspromenad eller en tur på stan vore det ju lite skillnad. Hoppas du blir nöjd med vad det nu blir istället.

Jag känner mig lite nervös inför nya ergon då jag är så kort att den ev inte går att spänna åt tillräckligt.
Användarens profilbild
Av Bina
Tabby skrev:Så det blir en ny ERGO istället :wink:
NOPE! Jag tänker strunta i sele... och går tillbaka till favoriten som jag redan haft två av men sålt vidare då jag tyckt att jag klarar mig utan :oops: Ringo
Användarens profilbild
Av Bina
Anna skrev:Jag känner mig lite nervös inför nya ergon då jag är så kort att den ev inte går att spänna åt tillräckligt.
Ja du har dilemmat åt andra hållet istället... attans vad svårt! Hoppas den passar dig fint! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?