Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Har bara testat hug-a-bub och babybundler och av dem tycker jag att babybundler är bättre.
Användarens profilbild
Av loopy
Nu har jag ju bara provat Pikku Ruu och den kan jag varmt rekomendera! Mjuk å skön, enkel å knyta! Hade aldrig varit i närheten av en sjal innan jag blev gravid med sonen, men det var nemas problemas att lära sig Pikkun!
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har bara provat mobyn men jag älskar den, det känns bara som att ta på sig en mjuk tight t-shirt...
Användarens profilbild
Av Mia
Det beror på vad man vill ha...
Jag har en H-a-B, en moby och en minimundus...
H-a-B är smalare, tunnare, lite mindre stretchig - den har varit underbar till mindre bebis nu på sommaren och kommer att få stanna i min garderob som "minne"...
Mobyn är gosig och mjuk och stretchigare men har varit väldigt varm nu på sommaren. Den är vår inne-kvälls-myssjal. Dessa två tycker jag avlastar ungefär likvärdigt. Fördelen med mobyn är att den är lite bredare ca55cm (H-a-B bara ca40-45) och det är gott att kunna stoppa in fötterna på barnen och samtidigt stödja huvudet.
Så av dessa två rekomenderar jag H-aB på sommaren och moby annars.
Minimundus trikåsjal är av bättre kvalitet, helt av eko-bomull. Stretchigheten är mittemellan de andra två och den är lika tjock som mobyn. Fördelen med denna sjal är att den går att få i två bredder och två längder! Jag har en lång, bred och med den bär jag med lätthet även min nästan tvåårige son eftersom bredden gör att den avlastar superbra. Nackdelen är att den inte finns i lkia många färger... Så nu till Hösten/vintern skulle jag absolut rekomendera minimundus till barn under 1 år. (Min är till salu! då jag fick den av min man fast ju redan hade använt de andra två... och tre trikåsjalar kan bli lite mycket när jag oftast bär i vävda sjalar så att båda barnen lättare kan turas om... Bara provad och tvättad, pma ett bud om du är intresserad. Nypris 539+frakt)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Tack för era synpunkter! Har hört att H-a-B avlastar lite smämre än de anrda - stämmer det? Har en halvdålig rygg så det känns ganska viktigt för mig.
Annars tycker jag den är snyggast :)
Är lite orolig för att det ska bli för varmt med de andra också, är rätt "varm" av mig...
Användarens profilbild
Av Mia
Av de tre jag har avlastar minimundus bäst pga material och bredd! Moby blir lite för "vinglig" snabbt till tyngre bebisar och huggen blir lite för smal och är lite stummare så då trycker det mer på axlarna när barnet blir större. H-a-B är bra inne och på sommaren och upp t ca 6-7kg tycker jag den är minst lika avlastande som andra, sedan vill man ha bredare sjal.
Helt enkelt, satsa på en trikåsjal som är helst 60-70 cm bred och inte för stretchig om du har dålig rygg/axlar. Tex minimundus. -OM barnet är under 3 mån (antagligen kanske du inte kommer att bära i trikåsjal mer är max 6 mån om du har lite dålig rygg... men är barnet mindre kan det vara värt att köpa en sån först för det är mycket lättare att lära sig knyta med en elastisk och det blir mycket lättare att sedan övergå till vävd!) - Annars hade jag köpt en vävd sjal som avlastar bra! Tex didymos eller Easycare.
Kram
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:D Har just köpt en begagnad H-a-B :D Bebisen är ju än så länge i min mage så några månader borde jag kunna bära i den tycker jag.

Sen har jag insett att det nog rätt snart får kompletteras med en vävd sjal, men det får jag ta sen.

Tack så jättemycket för era svar! :D
Användarens profilbild
Av April
Åhhh... GRATTIS TILL SJALEN KAJSA :-D

:-D :-D :-D Du får ta med den och visa den för mig när ni kommer ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
April skrev:Åhhh... GRATTIS TILL SJALEN KAJSA :-D

:-D :-D :-D Du får ta med den och visa den för mig när ni kommer ;-)

Kram
Tack! :D
Ska bli jättespännande! Lovar att ta med den :)
Kram!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?