Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnneliJ
Och det är egentligen synd att mängden tyg skrämmer. Man borde kanske bara prata om trikåsjal och glömma de där fem meterna. Sen är ju en STOR fördele med trikåsjalen att den kan man knyta på sig på morgonen och sedan sätter man i och tar ur bebisen under dagen hur mycket man vill och sjalen sitter där den sitter. Himla bekvämt!

Fast den där tygmeterfaktorn skrämmer nog många. Bland annat min man :roll:
Användarens profilbild
Av Mia
Har du funderat pa weego?
En enkel, bra ergonomisk sele for nyfodda.
Finns bla pa babyhip.se
Användarens profilbild
Av sacha42
Mia skrev: Men alla ar inte sjalnordar... :P
sjalnörd, nu förstår jag inte vad du menar :roll: :floet2: :hide: :hellu: :twisted: :wink:
Användarens profilbild
Av Empy
Mia skrev:Fast en dubbel barpase ar inte sa bra for nyfodd da den inte ger stod och sakerhet pa sidorna och pa ryggen...
Fast det där stämmer inte riktigt.
I tri-cotti kan du sätta bäbisen upprätt i "påsen". Du stoppar ner barnet i bärpåsen precis som i vaggaposition fast mage mot mage.
När du sedan drar det andra bandet över barnets rygg ger bärpåsen stöd både på sidorna och över ryggen. Det finns inte beskrivet i Babylonias beskrivning, men är fullt genomförbart och säkert.

När jag burit i lång trikåsjal med vanligt omslut har jag ibland stoppat i bäbisen mage mot mage i fickan. Det är samma sak fast du får den stadgan av smokingbältet.
Användarens profilbild
Av Mia
Empy skrev:
Mia skrev:Fast en dubbel barpase ar inte sa bra for nyfodd da den inte ger stod och sakerhet pa sidorna och pa ryggen...
I tri-cotti kan du sätta bäbisen upprätt i "påsen". Du stoppar ner barnet i bärpåsen precis som i vaggaposition fast mage mot mage.
När du sedan drar det andra bandet över barnets rygg ger bärpåsen stöd både på sidorna och över ryggen. Det finns inte beskrivet i Babylonias beskrivning, men är fullt genomförbart och säkert.

När jag burit i lång trikåsjal med vanligt omslut har jag ibland stoppat i bäbisen mage mot mage i fickan. Det är samma sak fast du får den stadgan av smokingbältet.
Nu vet jag inte om jag forstar helt... :oops:
Du har bebis som i enkel barpase? Du skulle i praktiken kunna ta bort ena? Blir den inte lite stor da?
Användarens profilbild
Av Eva N
det kan ju hända att hon ångrar sig när bebisen kommer men hon har själv burit min agnes i trikåsjal och jag tror helt enkelt att hon inte är någon sjalmännsika, däremot vill hon gärna höra om alla alternativ så bära vill hon :D. hon är ganska händig med symaskinen så en special mei tai och en tri-cotti kanske är det bästa alternativet. vi kollade lite på nyfödd-insatsen till ergon men det såg ju bara konstigt ut?!
det roliga är att hennes man är lite mer såld på långsjal så vår mysiga pikku ruu kommer nog till användning ändå :heart:
Användarens profilbild
Av Empy
Mia skrev:
Empy skrev:

Nu vet jag inte om jag forstar helt... :oops:
Du har bebis som i enkel barpase? Du skulle i praktiken kunna ta bort ena? Blir den inte lite stor da?
Jag var kanske lite otydlig. :)
När man använder en tri-cotti ska man alltid använda båda påsarna/banden.
Bäbisen stoppas in upprätt i den ena påsen och så drar man det andra bandet utanpå. Alltså presis som i vaggapostion men barnet sitter upprätt istället.

Bild
Precis så här alltså, men med barnet mage mot mage.
Användarens profilbild
Av Mia
Ok. Vi har olika asikter helt enkelt. :wink:
Användarens profilbild
Av Eva N
Frida med Mea skrev:Jag sydde en MT när M var rätt liten, tror det var runt jul förra året, ca 4-5 månader alltså. Faqst den hade vi kunnat använda betydligt tidigare.

Bild

Dålig bild, fast den visas ändå. Tycker det syns rätt tydligt att hon ahde kunnat sitta i den betydligt tidigare

Så jag röstar för en MT med breda axelband(och långa) och smal sittdel, så att benen kan sitta innanför från början för att rätt snart kunna komma över kanterna.
det där ser ju bra ut! ska spara och tipsa (och tjata lite till om trikåsjal 8) )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?