Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sassa
Jag har nu surfat runt på alla möjliga sidor för att hitta rätt sjal till mig. Jag tycker bara att det blir svårare och svårare att välja vilken modell jag ska ha.

Nu har jag sett på småknyten att man kan beställa en Hoppediz 4,6 m och en Taylormade Sling för 859 kr. Är det bra sjalar eller ska jag hellre satsa på en Moby Wrap för 390 kr som försa val innan jag har kommit in i sjalvärlden?

Jag ser ju för och nackdelar med alla sjalar. Är jättesugen på en Tricotti också för den verkar vara smidig...

...och en ringsjal från ringsjalar.tk. - är de bra??

Jag vill väldigt gärna ha hjälp av er erfarna vilken modell som jag ska välja.

Jag är smal, har ofta ont i ena axeln. bebisen är 7 veckor och väger 6,5kg, jag vill ha en enfärgad sjal (möjligen lite diskreta ränder). Kommer att bära barnet i ca 30-minuters pass åt gången. Möjligen lite längre beroende på hur ont jag får i axeln.

Mycket tacksam för hjälp med modeller och ev. priser, begagnat går också jättebra.

//Förvirrad
Användarens profilbild
Av Miamamman
Hej
Det passerar ju en hel del bäbisar med föräldrar här och provar sjalar, så jag kan ju ge en bild av vad dom flesta köper, av dom som har möjlighet att prova allt innan dom bestämmer sig.
I stort sett alla som kommer hit och har en baby på mindre än 6 mån går hem med en lång trikåsjal, drygt hälften kompletterar med en ringsjal också. Dom får prova på hemma och om det inte funkar får dom komma tillbaks. Händer nästan aldrig. Däremot kommer dom flesta tillbaks och köper en vävd eller en ERGO när barnet är kring året.
Ganska få väljer lång vävd från början, om inte barnet är större än ca 6 mån, men dom som gör det brukar välja en Storchenwiege (vävd i korskypert (dom randiga) eller diamantkypert (dom enfärgade) den enda sjalen av den typen jag säljer, men didymos, girasol, hoppenditz är liknande sjalar) och dom är också oftast nöjda. Väldigt få byter bort den, men några kommer tillbaks och vill ha lite mer knythjälp. Får dom sedan en till baby brukar dom då köpa en triksåsjal att ha från början.
Dom som inte köper en ringsjal/bärpåse från början kompletterar ofta efter ett tag, många köper då ringar och syr själv.
Minst nöjda är dom som bära köper en ringsjal från början, nästan alla vill snart ha en långsjal, fast dom vill ha kvar ringsjalen också.
Hoppas det var till lite vägledning.
Användarens profilbild
Av Mia
Fattar inte att du tackade nej till mitt erbjudande :wink:
Som sagt Minimundus breda trikåsjal är super! Avlastar bra pga bredden och är mjuk och go och lätt att knyta... och diskret randig...! :) Du vill inte köpa den nu? Var jag för dyr? Du kan ju ge ett bud om du vill...!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Mitt tips är att köpa en diagnalvävd sjal så som Storchenweige, Didymos, Easycare. De ger den bästa avlastningen och avlastningen är viktig om man har problem med axlarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?