mojsan skrev:Jag funderar på sommaren, jag behöver (minst) en tunn sjal. Vad jag fattar så är Ellaroo och Amazonas Antigua tunna, men hur är de jämfört med varandra? Och hur är det med Hoppediz och Girasol, jämfört med de två första? Nu har jag en brazil (precis jättelagom inne nu) och en bundler (utlånad, lite varm nu, funkar nog inte alls till sommaren). Bärabarnsjalen är ju i ett trevligt material, finns sånt tyg i längre sjalar? Snälla, ge mig råd på vägen!!! /M
Hej!
Jag trodde att Amazonas brazil var en sommarsjal, men det är den kanske inte? Jag vet ej hur Hoppediz och Girasol är i jämförelse med varandra. Men jag tror inte att Girasolen är en så bra sommarsjal, materialet är lite som flanell, fast den är nog något tunnare än Storchenwiegen, men jag har ju bara en rätt kort Girasol, så jag kan inte riktigt jämföra hur varm den är.
Ella Roo och Amzonas Antigua sägs vara ungefär likadana. Jag har en Ella Roo, den är jätte sval, men inte riktigt så bekväm som en tjockare vävd sjal.
Jag skulle inte vilja ha en lång bärabarn-sjal, den är inte så elastisk som de andra vävda sjalarna, så det skulle nog inte bli så skönt att bära i en lång sådan. Fast jag håller med om att de är snygga. Jag hörde talas (av Jennabus här på Sjalbarn) att de hade tillverkat på begäran längre varianter av bärabarn-sjalen, fast det skulle nog bli rätt dyrt gissar jag.