Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av brisea
Ska åka till Australien i februari, och funderar på vad jag ska bära runt lillkillen i. Har hittills alltid burit i vävd sjal, men har misstankar om att det blir för varmt. Funderar på att knåpa ihop något slags bärredskap själv. Kan jag få lite tips, vad ska jag sy? Eller ska jag köpa något :? (Antagligen är det främst till själva resan jag behöver bärredskap, på flygplatser och så där)
Användarens profilbild
Av boosten
Det är en tvååring som ska bäras alltså?

Om jag vore i din sits skulle jag skaffa en Gauze (Gås) eller en Ergo. gauzen är en väldigt tunn sommarsjal, och Ergon är ju en ergonomisk sele. Selen är förstås lättare att ta av och på, men det beror ju på vad man föredrar. :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag röstar på Ergo/Patapum eller Mei Tai. Jag kan ju tänka mig att en tvååring vill upp och ner en del och gauzen tycker iaf jag att man måste knyta omslutet med för att den ska avlasta riktigt bra. Sen tycker jag nog att en sele ger lite bättre avlastning till ett tyngre barn.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ja en Ergo tror jag med på! Enkelt att ta av och på och mer "luftigt" ön en sjal :wink:
Användarens profilbild
Av brisea
Japp det är en tvååring. Har funderat på skillnader mellan sele och hemsydd fyrkantssjal vad gäller hur varmt det blir. Antar att det beror mycket på vilket tyg man använder också... :roll:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
En mei tai sitter ju mer åt kring kroppen, precis som en sjal fast mindre tyg. En sele smiter inte åt på samma sätt och det blir ju lite mer luft som kan komma emellan dig och barnet, om du fattar vad jag försöker förklara :lol: :lol: En MT är bra, men jag tror en ergo vore ännu bättre och svalare :wink:
Av Aelia
Jag skulle ta med mig en ergo till en 2-åring :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
Ergo/patapum toddler, eller Meithai skulle jag nog ta :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tror också Ergo/Patapum är lite svalare. Den kan man ha lite lösare än en MT och ändå få riktigt bra avlastning. I en MT hamnar barnet närmare kroppen.
Användarens profilbild
Av Scilla
Ergo körde vi på varm långresa. Hur bra som helst. Ringsjal för flygplatser mm kan också vara bra om man har plats.
Användarens profilbild
Av brisea
Jaha, det verkar som om jag måste kolla upp Ergo :D Tack för alla tips. Förresten, hur stel är Ergon, jag menar är den inte svår att packa?
Användarens profilbild
Av Scilla
guldlock skrev:Jaha, det verkar som om jag måste kolla upp Ergo :D Tack för alla tips. Förresten, hur stel är Ergon, jag menar är den inte svår att packa?
Vår kom i ett avlångt fodral som man rullar ihop den i. Då tar den inte särskilt mycket plats. Det är bara midjebältet som är stelt egentligen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?