Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sassa
Jag är helt nybörjare på detta med sjalar, men efter att ha fått en mjölkstockning av att bära i en Babybjörnsele så har jag bestämt mig för en sjal istället.

Vilken ska man ha?

Barnet är 7 veckor gammal och väger 6,2 kg. Jag vill ha en sjal som man kan använda länge och så billig som möjligt ifall jag inte blir kompis med sjalen.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag skulle tipsa om en vävd sjal eftersom ditt barn ändå redan väger en del. Hoppediz tycker jag verkar vara hyfsat billiga för att vara vävda bärsjalar och finns i mycket snygga färger :lol: . Jag har en 4.6m sjal (storchenwiege) men då måste jag knyta på knuten på ryggen, lite pyssligt. Om du tar lite över 5m kan du knyta den fram. Men det går bra att bära på magen med 4.6m och ha de vanliga X-omslutknyten eller vad de nu heter.

Det viktiga är att inte ge upp. Det är lite trixigt första gångerna man knyter, men det ger sig ganska snabbt om man bara övar lite (kanske efter att ha gjort samma knyt 4-5 ggr). Be gärna någon sjalare om hjälp :D
Användarens profilbild
Av Tabby
Sassa, du kan klippa ett påslakan på mitte. Då blir det ca 4 m tyg. För att göra den längre syr du ihop två ändar och klipper till önskad längd.

Billigt och bra om man är osäker på om man vill ha sjal.
Sjal avlastar dock bättre, men så här får su i alla fall veta hur det är att bära med sjal.
Användarens profilbild
Av Mia
Detvar ju ngn som köpt ett riktigt bra startpaket: Ringo och pikkuruu. Vart ifrån och vem var det? Den personen kan ju tipsa!
Användarens profilbild
Av naimiez
Mia skrev:Detvar ju ngn som köpt ett riktigt bra startpaket: Ringo och pikkuruu. Vart ifrån och vem var det? Den personen kan ju tipsa!
Tror jag såg det på www.sjalar.nu men hittar det inte där nu.....
Av Annsofi
ringo och pikkurru låter som www.sjalar.nu Tror de har startpaket men även www.smaknyten.se tror jag har startpaket och även stellaris om jag inte minns fel. Står det inte utskrivit kan man även kolla om det går att ordna ett paketpris för det gör det säkert. Minns jag inte fel så kan www.babyboden.nu fixa ett sådant och det går bra även hos oss på www.babyhip.se och säkert också på Knyt-an http://www.bostream.nu/knyt-an/.

Titta efter vilka produkter du skulle vara intresserad av och fråga efter ett paketpris.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hoppediz är jättebra tycker jag. De allra flesta klarar sig med 4,6 Hoppedizen är mycket längre av sig på nåt sätt. Babydesign har också Hoppediz. Du kan ju köpa en begagnad också om du känner dig osäker på om det är din grej då kommer du ju ner i pris litegrann. Se köp och sälj här på forumet.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag pm:ade dig nu!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?