Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, som ni forstar undrar jag lite hur lange man orkar bara at ggn, dvs timmar i strack, nar barnen ar lite storre o tyngre i resp bardon;
- Vavd langsjal
- Ergo barsele
- Mei Tai m breda och/el vadderade axxelband

Lite nyfiken pa hur lange 'ni' orkar bara (o hur gamla/tunga era barn ar) da allt ar individuellt. Hade lixxom hoppats pa att fa en nogorlunda oversikt iaf. Vill ju ha ngt som kommer funka senare for laaaanga promenader (timmtals) utan att belasta allt for mkt.

Tack sa massa, o Gott Nytt pa er!!
- Q
Av Tyche
Isaac 19 månader och 13,5 kg bärs längst i långsjal (då funkar det med några timmar). I ergo bär jag sällan, tycker inte det är lika skönt som med sjal, men sambon bär några timmar i ergon.
Mai Tai orkar inte jag bära långa stunder med, men jag får inte till det heller... :oops:

Tilläggas ska att jag är gravid i v.30+ och Isaac vill SÄLLAN bli buren annat än korta korta stunder. Men på stan funkar det att bära, en sovande Isaac, i 2,5 timme innan jag kände att det fick räcka. (och det var idag).
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Flera timmar bar jag senast i somras, då var sanna lite drygt ett år och vägde 12 kilo och det var tungt men okej. Långsjal är tungt att bära i om man inte kan få barnet att sitta med händerna innanför sjalen och inte luta sig bakåt. Så ergo eller meitai bar jag i, lika bra tycker jag.

Nu väger hon 14 och jag bär helst inte längre stunder, det blir tungt och hon åker hellre vagn/går själv
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag bär gärna i ergo, för atlas lutar sig ut åt sidorna så det blir lite obekvämt om jag bär i sjal (plus att det går snabbare att få upp honom i ergon). fast helst går han själv :wink: . mei tai funkar också rätt bra, fast ergon brukar vinna.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag bar stora tösen i en hemmagjor sele lite omgjord efter tinaws mönster. Då vägde hon lite över 20 kilo och var 6½år, 1½timme var inga problem. Vi såg en konsert och hon satt perfekt!
Användarens profilbild
Av Sarai
Som de andra skriver, Karl vill inte sitta stilla så långa stunder längre. Jag bar honom i skogen i höstas i Ergon (ca 10 kg) i 3 timmar utan problem, men då åkte han ner några gånger när vi stannade på vägen. På det sättet är Ergon (eller andra selar) perfekt, det är lätt att ta ner och upp barnet.
Egentligen avlastar en vävd sjal i omslutet på ryggen bäst, men det hänger på att barnet inte lutar sig bakåt och har armarna innanför axelbanden. Och det är svårt att få en pigg och nyfiken ettåring att sitta så! Långsjalen får nog en rennäsans när Karl blir så lång att han kan sitta på ryggen och se över axeln.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Albert vill inte heller bli buren några längre stunder längre, men någon timme i Patapumen funkar fortfarande om vi är på stan eller så. Långsjal är skönare, men vi använder bara Patapum eller MT när jag bär utanpå jackan.
Användarens profilbild
Av Que Sera Sera
Tackar for alla svar (tar aven garna emot fler)!

Nu behover jag ju egentligen inte tanka pa vikt o sa an da min lilla bara ar nastan 5 veckor.

Jag kommer att ha en ergo o ett par mei tais som jag hoppas haller ett tag nar hon blir lite tyngre. I sjalvag har jag tva sinos o en gauz men funderar pa att kopa in en bra diagonalvavd langsjal senare ocksa. Kruxxet ar att det blir sa varmt har pa sommaren sa det far nog vantas ett tag med innan jag koper in en san dock, da det inte ar sa akut, o far halla mej till dom jag har sa lange.
(Ar ju sa mysigt att bara i sjal!)

Har aven en ringo men den vart jag uberbesviken pa da jag inte fick till det riktigt. Tycker tyget vart sa hart, tjockt o allt bara knycklade sej i ringarna. Darav bestaller jag nog in en justerbar barpase istallet.
(Ngn som har erfarenheter av en san som vill ge lite ros o ris?)

Undrade bara lite av ren nyfikenhet hur lange man kan bara langa stunder da liten blir storre. Verkar som man klarar sej ratt bra pa MT:s o Ergo anda, da, eller? Kommer nog anda kopa in atminstone en langsjal sen men om inte annat sa funkar det val ratt bra med det jag har annars?

Igen tack sa massa for svaren o fler valkomnas med oppna armar!

God fortsattning,
- Q
Användarens profilbild
Av Sarai
Det låter som om du klarar dig länge med den planerade bär-garderoben. Det verkar som det där med ringsjal är väldigt individuellt vilken modell man trivs med. Har du prövat något annat märke?
Jag har aldrig testat en justerbar bärpåse, bara en hemmasydd. Men den är helt klart snäppet bekvämare en rinsjalen. Å andra sidan är ringsjalen lite mer användbar, jag kan inte amma bärpåsen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?