Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av henriksdotter
Hejsan!

Ska köpa min första vävda långsjal men vet inte vilken jag ska välja när utbudet är så stort. Bland annat funderar jag på om jag ska ha en tunn sommarsjal eller en vanlig?

Jag är kort, 1.60 och pappan till barnet är en bra bit längre. Vi vill båda bära barnet. Vilken längd på sjalen rekommenderas?

Vi har intresserat oss för Ella Roo Wrap. Är den bra?

Tack!

Emelie
Användarens profilbild
Av sacha42
hur gammal och stor är barnet? Har själv ingen erfarenhet av ellaroo wrapen men av många andra märken på sjalar, bärpåsar och ringsjalar. När och hur hade ni tänkt använda sjalen? inne/ute, korttidsbärande eller längre stunder?

Annar är det bara att slå till på en sjal med den färgen man gillar. Skulle det vara så att man inte trivs med den så kan man sälja och sedan köpa en annan :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Hej och VÄLKOMMEN!
Du, jag ser att du bor i huvudstaden och det absolut bästa är nog om du kan ta dig till en trevlig sjalbarnsträff och få titta på sjalar i verkligheten. Det finns ju som sagt en del olika...... :roll:

Ella Roo är väl (har inte haft någon själv, bara klämt på) inte lika "stretchig" som andra vävda sjalar. Det pratas om "diagonalstretch" på tyget vilket gör att det avlastar bättre. MEN den är en av de tunnare visst är det så.

En standardlängd som de flesta klarar sig med är ca 4,6-4,7 och du kommer då att få en del tyg över medan din man antagligen får knuten i ryggen (det får jag i alla fall eftersom jag inte vill ha så mycket tyg och är 177 cm och ca 60 kg tung som "ogravid") eller så blir det precis att han kan knyta kanske. Men den längden passar alltså de flesta.
Av henriksdotter
Tack för tipsen. Det bästa är nog att gå på en sjalträff och titta på lite olika exemplar. Barnet ligger fortfarande i magen, 2 veckor över beräknat datum. Jag har en sjal hemma för första tiden men är så sugen redan nu på att köpa en långsjal till senare.

Jag ska hålla ögonen uppe efter en sjalträff framöver!
Användarens profilbild
Av Anso
Åh, spännande!!!! Och då är det ju inte alls någon panik med att köpa en vävd sjal till sommaren. Gå och ha skoj på lite träffar först!!!
Användarens profilbild
Av sacha42
Vad kul!! Hoppas att bebben vill titta ut sanrt då :D

Som sagt gå på sjalträffar och känn och prova det är både kul och hjälpande :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?