Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scharlott
Gauzesjalen finns i två varianter - den "skrynkliga" som är naturfärgad och den "släta" som finns i fyra olika färger - röd, azurblå, blålila och oliv. Avlastningsmässigt är de likvärdiga och det är en smaksak vilken man tycker bäst om. Den skrynkliga har något mer "giv" medan den släta är något stummare. Den släta är också mjukare från början.

Både den "skrynkliga" och den släta sjalen tillverkas av samma tyg. Färgprocessen påverkar skrynkligheten i tyget. Dvs infärgningen av de "släta" gauzesjalarna görs maskinellt vilket slätar ut tygets naturliga skrynklighet.

De "släta" gauzesjalarna kan torktumlas för lättare hantering. Vill man bevara skrynkligheten ska de "skrynkliga" gauzesjalarna inte torktumlas utan hängtorkas.

Den skrynkliga finns som sagt som ny endast i färgen natur och om du söker begagnat kan du hitta den i färgerna choklad, oliv, körsbärsröd, bordeaux, orange och aubergine samt azur. Ev några egenfärgade också (bl.a. Isanna har färgat en rosa).
Användarens profilbild
Av milimani
Lottie skrev:Gauzesjalen finns i två varianter - den "skrynkliga" som är naturfärgad och den "släta" som finns i fyra olika färger - röd, azurblå, blålila och oliv. Avlastningsmässigt är de likvärdiga och det är en smaksak vilken man tycker bäst om. Den skrynkliga har något mer "giv" medan den släta är något stummare. Den släta är också mjukare från början.

Både den "skrynkliga" och den släta sjalen tillverkas av samma tyg. Färgprocessen påverkar skrynkligheten i tyget. Dvs infärgningen av de "släta" gauzesjalarna görs maskinellt vilket slätar ut tygets naturliga skrynklighet.

De "släta" gauzesjalarna kan torktumlas för lättare hantering. Vill man bevara skrynkligheten ska de "skrynkliga" gauzesjalarna inte torktumlas utan hängtorkas.

Den skrynkliga finns som sagt som ny endast i färgen natur och om du söker begagnat kan du hitta den i färgerna choklad, oliv, körsbärsröd, bordeaux, orange och aubergine samt azur. Ev några egenfärgade också (bl.a. Isanna har färgat en rosa).
Vad kommer det sig att de bara finns i natur numera?
Hur gör man om man vill färga den själv?
Användarens profilbild
Av sacha42
milimani skrev:
Lottie skrev:Gauzesjalen finns i två varianter - den "skrynkliga" som är naturfärgad och den "släta" som finns i fyra olika färger - röd, azurblå, blålila och oliv. Avlastningsmässigt är de likvärdiga och det är en smaksak vilken man tycker bäst om. Den skrynkliga har något mer "giv" medan den släta är något stummare. Den släta är också mjukare från början.

Vad kommer det sig att de bara finns i natur numera?
varför det inte finns fler färger i skrynklig än natur vet jag inte men, jag har färgat en naturgås rosa. Jag använder nitors färg och salt och färgade i gradantalet som stod på förpackningen. Tvättade bort överflödsfärg i 30grader och tvättade den sedan med i bara 30grader. Den blev fin, men tappade nog lite lite av sin skrynklighet... :D
Användarens profilbild
Av milimani
[/quote]varför det inte finns fler färger i skrynklig än natur vet jag inte men, jag har färgat en naturgås rosa. Jag använder nitors färg och salt och färgade i gradantalet som stod på förpackningen. Tvättade bort överflödsfärg i 30grader och tvättade den sedan med i bara 30grader. Den blev fin, men tappade nog lite lite av sin skrynklighet... :D[/quote]

Tack!
Användarens profilbild
Av Scharlott
milimani skrev:Vad kommer det sig att de bara finns i natur numera?
Det stämmer att den "skrynkliga" gauzesjalen finns enbart som naturfärgad numera.

Både den "skrynkliga" och den släta sjalen tillverkas av samma tyg. Färgprocessen påverkar skrynkligheten i tyget - infärgningen görs maskinellt vilket slätar ut tygets naturliga skrynklighet. Resultatet blir "släta" gauzesjalar i olika färger.

Tidigare färgades gauzesjalarna för hand och man fick då "skrynkliga" gauzesjalar i olika färger.

Det går som sagt bra att färga de naturfärgade gauzesjalarna själva :wink:
sacha42 skrev:varför det inte finns fler färger i skrynklig än natur vet jag inte men, jag har färgat en naturgås rosa. Jag använder nitors färg och salt och färgade i gradantalet som stod på förpackningen. Tvättade bort överflödsfärg i 30grader och tvättade den sedan med i bara 30grader. Den blev fin, men tappade nog lite lite av sin skrynklighet... :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?