Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Adamsmamma
Har starka funderingar på att köpa en Ergo, har en Babybjörn just nu och sonen som är 12 månader och väger nästan nio kilo börjar bli lite tung i den efter cirka en halvtimme. Tror ni jag orkar bära längre i en Ergo,

Det är så bekvämt att bära istället för att använda vagnen.

Vill inte behöva hålla på med massa knutar, men har ni några tips på andra bra bärredskap så skriv gärna.

Sonen är sjuk flera gånger i månaden och det enda han accepterar då är att bli buren och det är verkligen jättetungt att bara ha honom på armen.

Alla tips är hjärtligt välkomna.

Användarens profilbild
Av Kotten
En ergo är säkert jättebra för er, men jag vill också tipsa om ringsjal. Då slipper du knutarna ( den justeras genom att man drar lite i tyget som sitter i två ringar) och får samtidigt ett smidigt bärredskap som det tar 30-40 sek att stoppa in barnet i. :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
För det första måste jag säga att det var imponerande att orka bära en sån stor kille i en BB :shock: :urule: :wink:

Och jomen självklart kommer du att orka mycket längre i en ergo!!! En ergo har ju ett avbärarbälte - jämför en dålig ryggsäck m smala axelband med en rejäl "tur-ryggsäck" med breda axelband och midjeavbärarbälte så kanske du kan föreställa dig skillnaden. Dessutom kan du ju bära på ryggen med ergon, vilket gör att det blir mindre tungt och går att bära ända tills barnet är 2-3 år om man vill/orkar :D .

Köp en ergo BUMS är mitt råd :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ja och så är det ju dessutom så att en ergo är ergonomiskt riktig för ett litet barn, vilket faktiskt inte en BB är på samma sätt :wink:
Användarens profilbild
Av mirko
Hur har du orkat bära i en BB ??? Tycker det känns som man bryter ryggen med en liten 4-5 kg bebis..... Nej det är klart att du ska köpa en Ergo ! Den avlastar så bra jämnfört med en BB att du kommer glömma att din pojke sitter i (dvs om du har han på ryggen). :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Du kommer absolut att kunna bära mer än 30 minuter i en Ergo och dessutom så kommer du ju att kunna bära på ryggen. OM det nu blir tokvinter med kyla osv så kan det vara liiiiiite stök att själv få i barn+stor overall på ryggen i en Ergosele men med lite övning så går det jättebra att kränga selen över barnets rygg. Jättepraktiskt till sommaren att kunna bära barnet på ryggen på stan och i svampskogen. *ler*

Den går ju även att ha på höften men jag gillar inte att koppla om remmarna som det är visat att man ska göra när man bär på höften utan jag bara vrider sele och barn till höften och justerar den ena axelremmen längre och den andra lite kortare-VIPS klart!

Kolla om du inte har en "bärssjalsambassadör" i din närhet eller kan på på en sjalträff så att du får lite hjälp att prova. Se under respektive rubrik.

Och välkommen hit förresten!! :D
Av Adamsmamma
Tack för alla fina svar, har nu bestämt mig för att inhandla en Ergo.
Användarens profilbild
Av amöba
Du kommer säkert att bli nöjd med en Ergo! Den största skillnaden mellan BB-sele och sjal/Ergo som jag upplevde var att tyngdpunkten blev så mycket bättre när jag bytte från BB-selen. På promenad i naturen kändes det som att jag när som helst skulle tappa balansen eftersom barnets tyngd hamnade så långt från kroppen. I Ergon kommer barnet närmare och det känns mycket stabilare. Plus att man får avbärning och avlastar axlarna :D
Användarens profilbild
Av smurfis
ERGO säger jag med! Du kommer absolut orka, det går inte att jämföra med avlastningen i en BB :shock: ! Vi använder Ergon i timmar i sträck utan problem på magen fortfarande, Simon väger ca 10 kg. Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Instämmer Ergo är en suverän bärsele och jag som även burit i Babybjörn (anno 2000) kan intyga att du kommer kunna bära längre med Ergon 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?