Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
...ser lite ut som en korsning mellan en babybjörn och en fyrkantssjal... :lol:
Ser bekväm ut att bära (iaf bättre än BB!) men verkar lite krånglig att sätta barnet i :? ...många öglor och band att hålla koll på...
Var in och kollade på deras hemsida www.wilkinet.co.uk och hittade lite instruktionsvideor. Verkar som om man alltid måste lägga ned selen, sätta i barnet och sedan lyfta upp både sele o barn?

Vore kul att höra lite från nån som faktiskt testat den hur det fungerar i verkligheten!
Användarens profilbild
Av Cecilia
CrazyMagpie skrev: Verkar som om man alltid måste lägga ned selen, sätta i barnet och sedan lyfta upp både sele o barn?

Vore kul att höra lite från nån som faktiskt testat den hur det fungerar i verkligheten!
Hejsan! Vi har en Wilkinet! Jo, det är just så den fungerar. Köpte den för att BB var så värdelös men jag inte vågade min på en sjal (fegis *S*). :oops:

Barnet sitter jättebra och bärkomforten är supermycket bättre än en Babybjörn! Fast inte i klass med sjal ändå. Jag brukar ha Wilkineten när jag är hemma ibland. När jag diskar etc.

Den är skön, men inte lika avlastande som en sjal. Fast nättare, man känner sig inte lika "inbakad".

Jag tycker det går jättesnabbt att knyta på den, mycket snabbare än sjalen! Det är inte så klurigt med öglorna. :D

Så är den ju flexibel, man kan ha den både på rygg och mage och framåt, och på höften om man vill det, och den räcker upp till 1 årsåldern minst. Alltså längre än en Babybjörn, men kortare än Ergo. Wilkineten kan man bära nyfödda barn i, medan Ergon är först från 5 månader. Så de är ju olika. Ergon tror jag är bekvämare för tyngre barn, Wilkinet bra för små bebisar. Ergon är definitivt stadigare, Wilkinetten mjukare och nättare.

Nackdelen med Wilkinetten tycker jag främst är just det att man måste knyta fast barnet i selen innan man knyter på sig den. På så vis är den faktiskt krångligare än en sjal. Inomhus och om man har en vagn att lägga barnet i ute så går det bra att få på den. Men om man står ensam vid bilen är det krångligt, tycker jag. :(
Av ferretmagic
Tack för infon!
Då lutar det nog åt en Ergo för mig trots allt. Min dotter är nästan 7 månader och om Wilkinet har kortare användningstid känns det lite onödigt att köpa en sån om det inte i övrigt är jättestor skillnad.
Kan man bära barnet framåtvänt på magen med en Ergo? Sara älskar att sitta så i baby-björnen men det blir ju så hemskt tungt!
Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Jag såg att det fanns en begagnad Wilkinett på Blocket för 150:-
Jag provade som hastigast en Wilkinett och tyckte att det var lite omständigt med de långa snörena, bättre med sjal tror jag. Men som sagt babyn satt jättebra!
/Anso
Användarens profilbild
Av Helena
ferretmagic skrev:Tack för infon!
Då lutar det nog åt en Ergo för mig trots allt. Min dotter är nästan 7 månader och om Wilkinet har kortare användningstid känns det lite onödigt att köpa en sån om det inte i övrigt är jättestor skillnad.
Kan man bära barnet framåtvänt på magen med en Ergo? Sara älskar att sitta så i baby-björnen men det blir ju så hemskt tungt!
Hej!
Det kommer nog alltid att bli tungt att bära ett lite större barn framåtvänt oavsett om det är med sjal eller sele. Det beror ju på att barnets ben inte omsluter dig och att tyngdpunkten hamnar långt ifrån din kropp. Det är bättre att bära barnet på höften eller ryggen och då ser de ju också mer.
Användarens profilbild
Av Anna
Nej. Man kan inte bära framåtvänt i ergon. Benen sitter liksom böjda på fel håll, inta lals bekvämt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?