Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sara
Har en kompis som jag fått sjalfrälst av att hon sett mig bära M så mycket, så nu frågor hon mig vilken sjal hon ska köpa.
Eftersom jag vet att dom har ont om pengar vill jag liksom inte råda fel om ni förstår vad jag menar :oops:
Hon vill gärna kunna bära Christian på ryggen, men han är av typen upp och ner ur vagnen....men det kanske går över :?:
Ska jag råda henne att köpa en lite billigarelångsjal? Hon har inte råd med en Storkis eller är det bättre att köpa en ringsjal....

Vad hade ni gett för råd?
Kan tillägga att hon provat en Ella Roo på Underbara barn mässan och belv mycket förtjust ( maken tyckte dock inte den var värd pengarna :roll: )

Sara
Användarens profilbild
Av tinaw
Begagnad sjal kanske, då behöver det inte bli så dyrt. Kolla tex sjalmarknaden på sjalar.nu.

Jag vet inte typ dock :oops: Kan nästan inte välja själv...
Av Sara
Jo jag kollar runt som sjutton på begande sjalar, finns det fler sidor förutom sjalar.nu och babyboden som säljer begagnade sjalar?

Usch, jag tycker det är så svårt att råda andra...och som sagt det är ju inte lätt att välja själv heller :roll:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Om man ska se krasst ekonomiskt på saken så är ju en hemsydd bärpåse eller ringsjal det hetaste alternativet, och dessutom ett rätt vettigt alternativ i övrigt.
Visserligen inte lika bekvämt och smidigt att bära länge med som en långsjal(framför allt inte om din kompis redan fastnat för en Ella roo :wink: ), men ändå rätt ok när man får till snitsen (trots idoga försök får jag dock inte till det när min dotter har bävernylonoverallen på sig... :? ) och kan dessutom kanske vara det smidigaste alternativet om hon har en liten kille som inte har lust att vara stilla särskilt långa stunder.
( :lol: Om din kompis känner för att knåpa ihop nåt lite mer avancerat själv så kan hon ju alltid testa att sy en 4-kantsjal - de brukar avlasta bättre och funkar bra på ryggen)

Kollade också runt på begagnatmarknaden då jag var på sjaljakt men tyckte att även de begagnade storkisarna/didysarna/ella roo kostade lite väl mycket för min plånbok! Trikåsjalar finns ju iofs att hitta rätt billigt begagnat, men en trikåsjal till att bära en 1,5 åring på ryggen känns inte som nåt bra alternativ :? (slutade tillslut m en amazonas brazil för oss, lite billigare och lägre kvalitet men helt ok om man har ett äldre barn, tror dock inte att det kommer finnas mycket kvar av den till ev. syskon i framtiden. Får nog pensioneras och bli filt eller hängmatta istället :wink: )

Det bästa vore egentligen om din kompis skulle kunna få prova lite olika varianter innan hon köper något själv, så hon verkligen ser vad som passar henne och sonen bäst!
Hmmm... vet inte om det blev så många direkt handfasta råd, men jag hoppas hon hittar nåt bra tillsut! :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Det går nog säkert utmärkt att bära en 1,5 åring på ryggen, frågan är ju bara ifall han gillar det, om han inte är van. Då kanske det är bättre med en sele, Sutemi eller Ergo.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har sålt flera Amazonas brazil till sådana som börjat emd sjal "sent". Den är inte så dyr och funkar till enklare knytningar som ryggsäck och höft x och dubbel x om man inte är för stor (och annars bas X) Håller inte som en storchenwiege i längden men är en helt ok sjal. Jag skulle nog rekomendera en brazil och ett par ringar att sy ringsjal med om de har liten budget. Har de inte råd med storkis antar jag att de inte har råd med selar heller. Eller kanske en PATAPUM! De är ju inte lika dyra och man borde klara sig fint utan huvudstöd till et så stort barn.
Användarens profilbild
Av Cecilia
Att köpa begagnat var ju en bra idé! Här på sjalbarn, sjalar.nu och babyboden är de ställen jag kommer på spontant, men det kan ju finnas på andra stora annonssiter också kanske? Att sy själv är ju också ett billigt alternativ!

Vill hon bara bära på rygg (ryggsäck) och höft så behöver hon inte så väldigt lång sjal - kolla babybodens knytinstruktioner - så då behöver det ju inte bli så fasligt dyrt heller. För små bebisar kan hon använda känguru eller enkelt kryss också om hon vill bära på magen med en lite kortare variant. 4,1 klarar hon sig nog på.

Med en 1,5 åring som hoppar upp och ner - vilket jag ju är van vid *s* - så tyckte jag att en kort sjal, typ Bära barn eller en ringsjal var praktisk. Det använde jag dagligen i den åldern! Hade alltid både sjal och vagn med mig. Men bärkomforten är ju bättre med ryggknytning om hon vill bära längre stunder.

En Ergo är ju annars bra också, det är kanske främst en smaksak.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?