Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mirko
nån som testat den nya bärselen?? vad tyckte du ? och framför allt hur knäpper man ?
Användarens profilbild
Av Helena
Vad är det för något, har du bild eller länk?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Men är den verkligen ny? Det undrar jag.. Jag tror att jag har en kompis som köpte den för ett par år sedan. Måste kolla!
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har provat en och har en hemma liggandes. Framtill finns inget spänne som på tex Ergon utan bar axelremmarna så en lätt känsla av att det kan glid kan infinna sig men jag har som sagt inte provat så mycket, bara med Hanna 2 år och 10 kg. Tror att det finns någon bild i någon gammal tråd. Måste fixa frukost!
Användarens profilbild
Av Anso
Hittade min bild på en tvåmånaders bebbe ungefär och då var selen liiiiiite stor som sagt......
Bild

Man svingar upp barnet och trär på sig axelremmarna som man redan har justerat i längd, tror att det blir lite svårt när man väl har barnet i eftersom det är en låååång kardborreremsa. Sedan knyter manhelt enkelt midjebandet. Jag kommer nog att sätta på ett litet band mellan axelremmarna fram på mitt bröst just för att undvika glidkänsla och då bör man väl absolut kunna ha den även för att bära fram på magen tycker jag. Såååå nyfiken på att prova den med nya lilla bebben. :D
Användarens profilbild
Av Peterlina
En sån har jag. Fast nu använder jag ju inte sjal längre.
Den köpte jag för två år sen, så ny är den ju inte.

Det finns band att knyta runt på magen med, så bebben glider ju inte ur bara sådär i alla fall.
Men barnet bör ju vara lite större.
Jag tyckte den var smidig när man behövde bära på ryggen snabbt och lätt och utan en massa knöl (vilket det blev för mig när jag försökte knyta sjal på ryggen)
Användarens profilbild
Av Anso
Peterlina skrev:En sån har jag. Fast nu använder jag ju inte sjal längre.
Den köpte jag för två år sen, så ny är den ju inte.

Det finns band att knyta runt på magen med, så bebben glider ju inte ur bara sådär i alla fall.
Men barnet bör ju vara lite större.
Jag tyckte den var smidig när man behövde bära på ryggen snabbt och lätt och utan en massa knöl (vilket det blev för mig när jag försökte knyta sjal på ryggen)
Hur tyckte du det var med ev. "glidtendens" av axelbanden, saknade du det där lilla bältet som finns på t.ex Ergo och Patapum? Kanske bara är en känsla av att det ska glida? OM det där lilla bältet fanns så borde det ju även gå att bära lätt som en plätt på magen tycker jag???
Användarens profilbild
Av mirko
Peterlina: du ska inte sälja din? :wink:
Användarens profilbild
Av Peterlina
Anso skrev: Hur tyckte du det var med ev. "glidtendens" av axelbanden, saknade du det där lilla bältet som finns på t.ex Ergo och Patapum? Kanske bara är en känsla av att det ska glida? OM det där lilla bältet fanns så borde det ju även gå att bära lätt som en plätt på magen tycker jag???
Hmm... jag tror det var så att jag använd de där remmarna som man kan knyta fram med, att liksom knyta lite zigzag. Annars kändes det som om de gled av axlarna lite ja...
Nu bar jag inga långa stunder i denna. Sonen gillar magridning (fortfarande åker sjalen fram när han är alldeles för klängig) och inte ryggåkning. :D
Det var ju mest om man skulle göra något...
Användarens profilbild
Av mirko
inga fler som provat :?:
Användarens profilbild
Av Anso
Peterlina skrev:
Anso skrev: Hur tyckte du det var med ev. "glidtendens" av axelbanden, saknade du det där lilla bältet som finns på t.ex Ergo och Patapum? Kanske bara är en känsla av att det ska glida? OM det där lilla bältet fanns så borde det ju även gå att bära lätt som en plätt på magen tycker jag???
Hmm... jag tror det var så att jag använd de där remmarna som man kan knyta fram med, att liksom knyta lite zigzag. Annars kändes det som om de gled av axlarna lite ja...
Nu bar jag inga långa stunder i denna. Sonen gillar magridning (fortfarande åker sjalen fram när han är alldeles för klängig) och inte ryggåkning. :D
Det var ju mest om man skulle göra något...
Ja, det provade jag också att dra in midjeremmarna genom axelremmarna á la tibetansk knytning med långsjal. :) och då kändes det bättre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?