Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en flicka som är 6 veckor gammal och väger 5 kg. Har en babybjörn active sedan tidigare, men har nu sett vänner använda sjal och tycker det verkar så mysigt för barnet. Vilken typ av sjal ska jag satsa på? Har läst att baby bundler är den elastiska sjal man kan använda längst och tänkte köpa en sådan, men det kanske är onödigt om jag inte kan använda den så länge. Borde jag istället gå direkt på en vävd sjal? Vet inte riktigt hur jag ska göra. om jag köper en elastisk baby bundler kan jag använda den fram tills att barnet är ca 1 år då?
Av Aelia
Jag tycker att du ska köpa en elastisk till en sån liten flicka. Mysigare, enklare att knyta. Vill du inte spendera för mycket pengar kan du alltid köpa en beg för ca 300:-, som du kan sälja sen. Man brukar byta till vävd när barnen är ca 4-5 månader (väldigt olika) jag bytte när killen var ca 6 månader och han var/är ingen lättviktare.
Användarens profilbild
Av ernamalin
En elastisk, utan tvekan!

Bry dig inte så mycket om hur länge du kan ha den, det viktiga är att det känns bra nu. Du kommer garanterat (kan bara se till mig själv) vilja köpa vävd sjal sen också och då funkar ju den om den elastiska börjar kännas svajig.

Min flicka är 3 månader och väger väl ungefär 7,5kg och jag tycker den elastiska är den mysigaste även om den vävda funkar bra den med, skulle inte vilja vara utan någon av alternativen.

Tänk på att sjalar har ett bra andrahandsvärde! så man behöver inte ha så mycket ångest över bortkastade pengar om det inte känns bra. å sen måste man inte köpa nytt... det finns som sagt en beg marknad med sjalar i mycket gott skick.
Av c_albertsson
Det blir nog en elastisk sjal, men nu ska jag bara välja sort också :-) Funderar på en baby bundler så det kanske blir den.
Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag bytte till vävd när min dotter var bara 2 veckor, bara för att spä på din beslutsångest lite :wink:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Det är jättemysigt med elastisk sjal till en liten! Du kan ju gott och väl ha sjalen tills hon väger minst 10 kg, och väger hon 5 kg nu efter 1,5 månad kan du nog ha den ett bra tag till. Det beror egentligen mest på din egen rygg skulle jag säga. Har du normalbra-stark rygg går det säkert bra för dig att använda den elastiska rätt länge. Har du däremot problem med ryggen, kanske du ska fundera på en vävd sjal ändå, eftersom den ger bättre avlastning.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag bytte från elastisk till vävd i ungefär den vevan. Ellen var väldigt aktiv redan som liten och jag flängde runt efter storebror på lekplatsen, så det blev för svajjigt med en elastisk.

Men, jag skulle nog tipsa dig om att köpa en elastisk i alla fall (såvida ditt barn inte är ovanligt långt och tungt för sin ålder). En elastisk är lite mer förlåtande i knytningen än vad en vävd är, så det kan vara bra att träna lite på en elastisk först och sedan övergå till vävd.

Men, köp en elastisk begagnad och byt till den vävda som passar dig bäst sedan, risken finns att du inte använder den elastiska mer än kanske 1-2 månader och då är det dumt att förlora för mycket pengara på den.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Helena
Om man aldrig burit i sjal förut, är nog elastisk ett bra val. Jag bär helst min fem-veckors tjej i vävd, men jag har ju burit ett barn tidigare i sjal, då är man ju mer van vid de vävda sjalarna och gillar dem kanske bättre.
Användarens profilbild
Av Elina
Helena skrev:Om man aldrig burit i sjal förut, är nog elastisk ett bra val. Jag bär helst min fem-veckors tjej i vävd, men jag har ju burit ett barn tidigare i sjal, då är man ju mer van vid de vävda sjalarna och gillar dem kanske bättre.
:iagree: kunde inte ha sagt det bättre själv, jag bytte till vävda sjalar när Märtisen var en månad ungefär, men då var man ju van med att knyta vävda sjalar oxå....
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker att en bred BaBu är ett jättebra val. Du kommer kunna ha den länge. Jag tycker den funkar skapligt till en ettåring (och min är rätt tung). Ingenting för långpromenaden, men helt ok en kortare tur.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?