Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hejsan!
Jag har efter tips bestämt mig för att skaffa en vävd sjal istället för en elastisk till min tjej som nu är 4,5 månader. Men frågan är vilken som passar för nybörjare. Är en Amazonas Carry sling ett bra alternativ, eller rekommenderar ni någon annan om man inte är van sjalbärare/knytare? :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
ja jag tycker nog att carry sling är en bra första sjal, den är ganska tunn och smidig och framför allt ett bra pris. Det känns nog lite bättre att lägga ut en 500kr på nånting man itne är säker på att man kommer att använda än över 1000kr. Alla tycker ju olika, vilken sjal man tycker är bra är mycket en smaksak men jag gillar carry sling
Av Tesselino
Det låter ju bra. Håller med dig angående priset, så det blir nog en Amazonas. Är det några fler som har något tips? :P
Samt om jag nu bestämmer mig för Amazonas Carry sling, ska jag som är ca 1,60 lång och 62 kg ha en 5,1 m eller räcker en 4,5 m?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
En 4,5 borde räcka till dig!

Jag, 164 cm och 75 kg (ogravid, nu har det blivit ett par till :oops: ) Kan knyta på magen om jag bär fram i omslutet kryss med vissa 4,5-sjalar, andra räcker inte så jag får knyta på ryggen.

Men med den viktskillnad som är på oss så borde du kunna knyta på magen tycker jag. (Och om man sen tänker sig att man kommer att börja bära på ryggen så går det åt mindre tyg, och då är 5,2 maaaaassor.)
Av Tesselino
Bra, då blir det ju lite billigare :D
Det är verkligen inte lätt detta med sjalar, men den elastiska sjalen vi provat var bra mkt bättre än en Baby Björn. Tycker dock att min lilltjej är lite väl stor för att börja med elastisk sjal nu. Hon är 4,5 månader. Därför ska vi nog satsa på en vävd sjal på en gång fast vi är lite nybörjare.
Användarens profilbild
Av marlene
Tesselino skrev:Bra, då blir det ju lite billigare :D
Det är verkligen inte lätt detta med sjalar, men den elastiska sjalen vi provat var bra mkt bättre än en Baby Björn. Tycker dock att min lilltjej är lite väl stor för att börja med elastisk sjal nu. Hon är 4,5 månader. Därför ska vi nog satsa på en vävd sjal på en gång fast vi är lite nybörjare.
Det går nog bra, annars är det bara att hojta till det brukar alltid finnas nån i närheten som kan tänka sig att visa och komma med lite tips
Användarens profilbild
Av Panakeia
är det inte så att sjalarna krymper lite, att de siffror som anges som längd är innan första tvättten på CS? isf e jag tveksam till om en 4.5 a räcker, men om den ÄR 4.5 i tvättat skick, då e det ju okej, tror jag.
JAg tror att det är en bra nybörjarsjal, tycker att den är relativt lätt att få till. Nackdelen dock kan väl vara att den A) inte har mittmarkering (vilket är lätt att fixa själv) B) att dne inte har olikfärgade kanter, vilket är rätt smiigt närm an ska lära sig knyta faktiskt.....(eller? marlene? visst är det så?)
men annars så, kanonbra sjal till ett bra pris!
Användarens profilbild
Av Siena
Min första sjal var en amazonas antigua, alltså en sjal som liknar carry slingen rätt mycket. Lika tunn, men inte riktigt lika avlastande (tycker jag såklart eftersom jag har sålt min antigua och köpt en carry sling). Jag tycker verkligen det är ett bra alternativ till första sjal. Lättknuten och tunn och lätthanterlig. Själv tycker jag inte att en vävd sjal är knepigare än en elastisk, men det kan ju bero på att jag aldrig haft en elastisk, trots att sonen inte var en månad gammal när han började sjalas. Måste säga att CS är mycket lättare att handskas med än tex hoppiz eller easy. Lycka till! Kan ju tillägga att min cs inte har krympt så där mycket. Men så var den en bra bit längre än 4.5 m
Användarens profilbild
Av marlene
Panakeia skrev:är det inte så att sjalarna krymper lite, att de siffror som anges som längd är innan första tvättten på CS? isf e jag tveksam till om en 4.5 a räcker, men om den ÄR 4.5 i tvättat skick, då e det ju okej, tror jag.
JAg tror att det är en bra nybörjarsjal, tycker att den är relativt lätt att få till. Nackdelen dock kan väl vara att den A) inte har mittmarkering (vilket är lätt att fixa själv) B) att dne inte har olikfärgade kanter, vilket är rätt smiigt närm an ska lära sig knyta faktiskt.....(eller? marlene? visst är det så?)
men annars så, kanonbra sjal till ett bra pris!
Ja den krymper, men jag tror att den är ganska generöst tilltagen i längd. Dock är det ju 4.5 inkl ändar tror jag.
Dom randiga kanske är olika i kanterna men dom enfärgade är ju inte det men det är väl som med allt annat en smaksak, jag har aldrig känt att jag har saknat olika kanter på sjalarna
Av Marika
Jag tror att det är en väldigt bra första vävd sjal.
Jag gillar denna sjal skarpt. En av mina favoriter!
Av Tesselino
Skönt att höra att så många tycker Amazonas CS är bra. Så jag ska nog slå till på en sådan. Tack för att ni tagit er tid och svara på min fundering.
:D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?