Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Vilsa
Hej! Jag är verkligen amatör på området, har bara burit Hogge i bb-sele förut och den känns inte längre så aktuell. Eftersom jag nu är gravid skulle jag behöva råd om vad man bäst kan bära i korta stunder i taget. Sonen kryper ju och går några steg själv men vill ofta upp ur vagnen ett tag då och då. Dessutom skulle det vara skönta att kunna plocka upp honom från golvet ibland och ändå kunna använda händerna.

Jag vill helst inte bära på ryggen utan kunna ha honom på höften. Och gärna i något som är så enkelt som möjligt...har läst lite om ringsjalar och bärpåsar. Jag skulle bli väldigt tacksam om någon har råd om vad som skulle kunna fungera när man är gravid.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag bar med ringsjal under hela graviditeten. Fungerade jättebra. Fast i slutet när magen var stor så fick Tova spreta med fötterna ganska mycket för att räcka runt.
Användarens profilbild
Av Aurian
:D Jag bär Devin på ryggen i Ergon! Och är gravid i V.42 (41+3)!!!
Hur smidigt som helst och jag får utan problem båda händerna fria och orkar dessutom bära honom rätt länge :-)

Såg ju nu att du inte vill bära på ryggen, utan på höften... Ja då är nog en ringsjal det smidigaste. Jag hade kort knytsjal i början av graviditeten, men tyckte det kändes jobbigt när den låg och tröck mot magen precis när magen började växa (var ganska öm då)... Men nu fungerar det ganska bra, förutom att Devin inte riktigt når runt med benen :lol:
Användarens profilbild
Av tinaw
Just för att du är gravid skulle jag säga ringsjal, eftersom den är justerbar. Annars är bärpåse det enklaste alternativet. Det kan vara lite lurigt med ringsjal innan man blivit sams med den. Jag har inte min ringsjal hemma (utlånad) så jag bar bara i bärpåse på höften när jag väntade Noah, och ju större magen blev desto högre upp hamnade Mathilda, så det funkade jättebra fast den inte gick att ändra längden på.
Av Vilsa
Tack för goda råd!

Ja, det lutar nog åt ringsjal, trots att jag är tämligen opraktisk och är rädd att inte få till det. Enkelheten med en bärpåse frestar ju men jag vågar inte riktigt chansa på storleken...
Av Vilsa
Nu har jag fått tag i en superfin och nästan ny Ringo! Vi har tränat och tränat och jag har kommit på att jag måste ha honom tätare intill mig och högre upp. När jag väl lyckas känns det nästan som att inte bära alls :D Problemet är bara att jag har så svårt att ställa om sjalen när han sitter i den...det blir bökigt och tjorvigt och tyget känns så stumt. hoppas på lite tips från er kunniga!
Användarens profilbild
Av Anso
Se till att avlasta tyngden när du justerar sjalen och håll reda på yttekanterna så att de inte korvar ihop sig i mitten av ringarna istället för att ligga längst ut så att säga.
www.babyboden.nu har lite tips på hur man bär i ringsjal
Användarens profilbild
Av Alven
Vilsa skrev:Problemet är bara att jag har så svårt att ställa om sjalen när han sitter i den...det blir bökigt och tjorvigt och tyget känns så stumt. hoppas på lite tips från er kunniga!
Ringon är svår att justera tycker jag. Man måste se till att tyget iunte är vikt alls genom ringarna, det korvar alldeles för lätt där. Om man fått till tyget bra genom ringarna är det hyffsat lätt att justera sedan.
Av Vilsa
Tack :D Nu funkar det- har burit jättemycket idag!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?