Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Carina
Åh... min man blev inte så förtjust i att bära i Ella Roo. Han tycker den stramar och är för stum. (Men så är vi ju vana vid den väldigt tunna och elastiska Mobyn också).

Jag behöver hjälp, vilket alternativ låter vettigast:

1. Köpa en till elastisk långsjal, men en som är tjockare än Moby och har fållade kanter. Vi kommer ju ändå behöva köpa en vävd senare antar jag, och trikåsjalar är väl varmare än vävda? (Åtminstone är vår Moby varmare än Ella Roo.) Vi trivs med elastiska och vem vet, när dottern blivit äldre kanske hon inte gillar att åka sjal längre *vill helst inte tänka den tanken...*. Men samtidigt kanske det är onödigt att ha en till trikå när användningstiden inte är så lång...

2. Köpa en diagonalvävd sjal och hoppas på att vi gillar den. (Har ingen möjlighet att prova en tyvärr, vår sjalguru Helena har ingen tillräckligt lång för mig .)

3. Köpa en Ella Roo ändå och hoppas maken vänjer sig vid den. (Han bär lika mycket som jag så båda måste trivas med sjalen.)

4. Inte köpa någon mer sjal alls innan vi verkligen behöver en vävd. *dålig idé... men ändå* Vill ha en till sjal som "utbytessjal" när vår behöver tvättas... och så vill jag ha för att ha liksom... ni vet... *dregla*
Av Carina
Tack för ditt svar.
Hur tycker du det är att bära med en EasyCare i jämförelse med en EllaRoo? Är den jättemycket bekvämare? Mycket varmare? Lättare att knyta?
Vilken längd har du på easyn? Eftersom den har raka kanter är jag rädd att den inte kommer räcka till x-omslut-2 för mig om den krymper efter tvätt. (Är av modell större... förminskas i sakta mak... *s*)

Har du provat eller känt på en Hoppiz eller Didy nån gång? I så fall, är Easyn mycket tunnare än dem eller är det knappt man känner skillnad?
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev:Ja det är stor skillnad mellan Ella Roo (jag har en Antigua och den är likadan) och easycare. easycaren tycker jag är mycket skönare att bära med och lättare att knyta, den är följsam och väldigt avlastande. Visst är den varmare än Ella Roo, men den är inte supervarm som många andra.
Jag har en 4,2 som jag kan knyta allt med (knuten på ryggen ibland dock) och jag har haft en 5,2 som jag kunde få knuten på magen med när jag knöt omslutet. Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för de raka ändarna, den är inte mycket kortare än t ex en Stork, och denär faktiskt längre än Didyna! (åtminstone om jag jämför de jag haft).
Min easy är mycket tunnare än de Hoppizar jag provat och lite tunnare än Didyna jag haft/känt på.
Lin, jag tyckte inte att Easyn kände såå väldigt tunn, men kan det bero på att den var nytvättad?
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag har några vänner som haft Girasol redan på BB, man vänjer sig fort vid en vävd sjal. Själv hade jag en trikåsjal först, och jag älskade den, och tyckte det var lättare att knyta den "rätt storlek för att stoppa i babyn" (var 5.1m) men när Mattia blev 6kg så var han för tung, det bara var så, jag märkte att jag använde sjalen mindre och mindre.

Då köpte jag min storkis 4.6 och det vart faktiskt lättare, både att bära och att knyta. För den är kortare så man släpar inte runt med en massa tyg, men babyn sitter ändå stadigare fast jag inte har den runt midjan (ja smokingbältet har jag ju, men inget extra varv efter X et) .

Jag tycker storkisen är lite stadigare och mer sidenlik i ytan än Girasol/hoppis etc. Men Girasol /Hoppisarna är kanske lite gossigare (mer flanelliga om man kan säga så).

Jag skulle absolut välja en diagonalvävd sjal, för att gå från en trikå till en stum sjal låter svårt och hårt. Det gör mycket att storkisen ger med sig lite när man ska dra ut den under knäna och över ryggen.

Mitt tips är att du beställer en diagonalvävd, provar. Om du inte gillar den kan du ju skicka tillbaka den och har kanske förlorat 100kr i frakt, men du vet ju. Om du gillar den vävda kan du sälja trikåsjalen (gjorde jag) och få några hundralappar som täcker att den vävda är dyrare än trikåsjalar.

/Tesse
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?