Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mirre
Jag har en 3 månader gammal flicka som redan har hunnit bli rätt tung (7,5 kg). Har nu funderingar på vilken sjal som passar bäst. Jag vill ha en långsjal som är sval, mångsidig och lättanvänd. Har provat en hug-a-bub hos en kompis och den var mjuk och skön, men den kan man visst inte ha så länge... Är det kanske en bättre investering med en vävd?

/Marie
Användarens profilbild
Av Helena
Hug-a-buben är ju inte heller så lämplig för ryggbärning, så till det kan du ju inte heller använda den. Jag skulle också valt en vävd sjal om jag var du.
Fast jag tycker egentligen inte att det bara är tyngden som avgör om det är skönt att bära i trikåsjal, det beror också på att äldre barn sprallar omkring mer i sjalen och då är det skönare med en vävd som mer håller emot.
Av Mirre
Men är en 3 månaders för gammal för en trikåsjal anser ni? Eller när blir barnet det?
Användarens profilbild
Av Anna
Någon gång mellan 6 månader och ett år tycker nog de flesta att en trikåsjal är lagom. Jag skulle nog satsa på en vävd sjal, gärna en storchenwiege nu på julrean om du är snabb.
Av Mirre
Var säljer de såna på julrea?? :-)
Användarens profilbild
Av Anna
www.babyboden.nu

Men bara till julafton och de sjalar som finns i lager.

(bor du i göteborg eller Luleå kan jag sälja till samma totalpris för då kan jag leverera själv, men annars har jag för små marginaler)
Användarens profilbild
Av Alven
www.babyboden.nu

Jag köpte en på kulrean som jag är jättenöjd med. Jag har burit David, 8 månader och 10 kg, i en trikåsjal (Moby Wrap) fram till nu. Han sprallar aldrig i sjalen så det har inte varit något problem, men hans tyngd gör att det är lätt att han hasar ner lite för långt om jag inte knyter jättetajt. Annars har Mobyn varit kanonbra från det att jag köpte den när han var 4 månader fram till nu! Jag hoppas också på ett litet syskon snart, som kan bli ett äkta sjalbarn från födseln... :)
Av Mirre
Nån med en lång vävd sjal som bor i Stockholm och skulle kunna tänka sig att låta oss prova den?
Användarens profilbild
Av Helena
Mirre skrev:Men är en 3 månaders för gammal för en trikåsjal anser ni? Eller när blir barnet det?
Nej, jag tror inte att en tre-månaders är för gammal för en trikåsjal, men jag kände att vid fem-sex månader var det lite jobbigt att bära min pojke i trikåsjal eftersom han böjde sig hit och dit (han var inte speciellt tung). Jag kände att jag behövde något stadigare eftersom jag ofta behövde hjälpa storebror med olika saker medan Miles satt i bärsjalen. Men en del använder visst trikåsjalar upp till ett års ålder eller längre.
Användarens profilbild
Av trollmamma
jag har Hoppediz o en Antigua nu!!!!
Det är jätte skönt att bära i båda vävda jag hade en trikå i 2 veckor det kändes att man fick spänna för kung o fosterland o ändå satt han rörligt men i vävd sjal sitter de där de sitter !!!
De blir ju inte lättade Axel är nu 3½mån o sitter uteslutande på ryggen det blir lite väl tungt annars (för mig )

Vävd sjal rekomenderar jag
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?