Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Xera
en hel dag åt att titt apå olika sjalar och selar.....det är tur att man har eget rum på jobbet ;-)

Nu har jag nog nsätan bestämt mig för att jag vill ha en hoppediz

Och då kommer vi till nästa fråga. Vilken längd ska man ha ??
Användarens profilbild
Av Anso
Xera skrev:en hel dag åt att titt apå olika sjalar och selar.....det är tur att man har eget rum på jobbet ;-)

Nu har jag nog nsätan bestämt mig för att jag vill ha en hoppediz

Och då kommer vi till nästa fråga. Vilken längd ska man ha ??
Titta in på www.activebabycare.com och deras storlekstabell som är bra. Även www.babyboden.nu visar knytningar och anger sjallängd under bildserien.
Av Xera
Tackar.. ska genast rusa dit för att titta :-)
Användarens profilbild
Av Anso
En sjal på 4,6-4,7 meter brukar passa för de flesta att göra alla knytningar med. Det beror på hur stor man är själv. Med en sjal på 4,2 meter kan jag även xomslut (se tex www.babyboden.nu och deras knytinfo) men då blir det längst ut på spetsarna som jag kan knyta (177 cm och 60 kg) och ibland så kan det kännas lite nätt och om jag vill knyta utanpå en jacka t.ex.
Av Xera
ok.. nu är jag något större än dig ( 165 cm , 85 kg )

men tror du att det i alla fall skulle fungera med en på 4,7 m
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag är 1,60 cm, 65 kg och har en Hoppediz 4,6 meters. Med den har jag ca 15-20 cm över när jag knyter omslutet. Min Rebozo är 5 meter och alldeles lagom att knyta med, ca 15-20 cm kvar där också.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Xera skrev:ok.. nu är jag något större än dig ( 165 cm , 85 kg )

men tror du att det i alla fall skulle fungera med en på 4,7 m
Jag är 163 cm och 75 kg och har ett 5,5 kilosbarn, och jag måste knyta ute med spetsarna om jag knyter x-omslut med min 4,6 m Hoppis. Så jag vet inte om du kanske borde ha den längsta varianten... Fast iofs, ofta sitter kanske inte Karin riktigt så stadigt som hon borde, så jag kan borde kanske kunna få lite längre ändar att knyta med.
Av Xera
Det verkar som att det är bäst att satsa på den längsta. Min man kommer nog oxå att vilja prova :-)

Tack för era svar och er hjälp :-)
Användarens profilbild
Av mojsan
..håller med, ta du den längsta, för att kunna göra omslut krävs den långa hoppisen för mig (161cm, 78kg). Men med svalare knytningar får man stoppa undan en del sjal, men det märker du sen vad det blir. Jag har nu en 5,4 o en 4,6 hoppis, de har lite olika användningsområden.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?